BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY110YCebirsel DüşünmeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
- Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularının incelenmesi ve tartışılması - Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin literatür araştırma ve incelemelerinin yapılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ
Öğrenme Çıktıları
1-Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında bilgi sahibi olur.
2Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin araştırma ve incelemeler yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi ve öğrenme güçlüğüne sahip bireyler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacının tartışılması
2Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında literatür araştırmalarının yapılması ve ulaşılan çalışmaların incelenerek tartışılması
3Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında literatür araştırmalarının yapılması ve ulaşılan çalışmaların incelenerek tartışılması
4Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenci özelliklerinin ve matematik öğrenme özelliklerinin incelenmesi
5Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve cebirsel düşünmelerine ilişkin yapılan çalışmaların araştırılarak incelenmesi
6Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve cebirsel düşünmelerine ilişkin yapılan çalışmaların araştırılarak incelenmesi
7Cebirsel düşünme ve aritmetik ilişkisinin öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin matematik öğrenmelerindeki rolünün incelenmesi ve değerlendirilmesi
8Cebirsel düşünme ve aritmetik ilişkisinin öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin matematik öğrenmelerindeki rolünün incelenmesi ve değerlendirilmesi
9Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve Matematik Eğitimi
10Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması
11Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması
12Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması
13Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması
14Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Pegem, (Ed. Gülfem Sarpkaya Aktaş) 2. İlgili alanda yapılan bilimsel çalışmalar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ124433333335555
ÖÇ255444555554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek