BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY106YNitel Araştırma YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Nitel araştırma yöntemlerini eğitim araştırmalarında etkin bir şekilde kullanımı hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, tez hazırlama sürecinde nitel araştırma yöntemlerini kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
2Öğrenciler, öğrenilenleri araştırma ve tez çalışmalarında uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
3Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir.
4Öğrenciler, nitel araştırmada kalite kriterleri hakkında bilgi edineceklerdir.
5Öğrenciler, alanı tanıma ve örneklem oluşturma hakkında bilgi edineceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Nitel araştırmaların eğitimdeki yeri, nitel veri toplama teknikleri ve ölçme araçlarının hazırlanması, nitel olarak toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve Temel kavramlara giriş
2Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler ve nitel araştırmanın bilimsel araştırma içerisindeki yeri
3Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Kültür analizi (etnografi), • Olgu bilim (feneomenoloji), • Kuram oluşturma (gömülü teori) • Hermenotik (Hermeneutic) • Anlatı/Biyografi (Narratives)
4Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Durum çalışması • Eylem araştırması
5Nitel araştırma süreci, nitel araştırma problemi belirleme ve nitel araştırmada örneklem seçimi.
6Data collection tools in qualitative research I: Interview and focus group interview
7Uygulama: Görüşme formu hazırlama, gerçekleştirme ve transkript etme
8Nitel araştırmada veri toplama araçları II: Gözlem
9Uygulama: Gözlem formu hazırlama ve gözlem yapma
10Nitel araştırmada veri toplama araçları III: Dokümanlar ve mecazlar yoluyla nitel veri toplama ve sesli ve görsel araçlar (Fotograf, ses ve video).
11Nitel veri analizi
12Uygulama: Görüşme ve gözlem verilerin analiz edilmesi
13Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik
14Nitel araştırma sonuçlarının raporlaştırılması (bilime ve uygulamaya katkısı) ve makale yazımı Dersin genel değerlendirmesi
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları • Diğer Kaynaklar: Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publication, California. Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntemi Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi, Ankara. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. • Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Yıldırım, A. & Şimşek, H. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006. Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma. Eğitim Araştırmaları, 20, 158-165.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14114
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444333333
ÖÇ233544455555444
ÖÇ345555444445555
ÖÇ455333444444443
ÖÇ533344555544444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek