Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY125Y | Analiz Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini etkinliklerle, matematiksel modelleme kullanarak, teknolojiden yararlanarak görselleştirerek öğretmek. Ayrıca İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini çeşitli matematiksel yöntemler kullanmaya izin verecek şekilde gerçek hayat problemlerini matematik diliyle ifade etmek, açıklamak ve çözümler üretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Analiz dersindeki temel kavramları kavrayabilme. | 2 | Students are able to research new approaches in Analysis teaching concepts | 3 | İlköğretim matematik öğretmenliğinde Analiz öğretimiyle diğer disiplinler arasındaki ilişkileri araştırabilme. | 4 | Analiz derslerinde matematiksel modelleme becerisi kazanabilme ve Analiz derslerinde teknolojiden yararlanabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sayılar kavramını etkinlik temelli öğretimle öğretmek. | | | 2 | Analiz derslerinde kullanılan bazı geometrik hesaplamaları (Harmonik, Geometrik ve Aritmetik Ortalama) görselleştirme yoluyla öğretmek | | | 3 | Matematiksel modelleme, teknoloji destekli öğretim, etkinlik temelli öğretim kavramları. | | | 4 | Bağıntı kavramının teknoloji destekli öğretimi | | | 5 | Fonksiyon kavramının teknoloji destekli öğretimi | | | 6 | Limit kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi | | | 7 | Türev kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türevin geometrik uygulamalarını görselleştirme yardımıyla öğretmek | | | 10 | Belirsiz İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi | | | 11 | Belirli İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi | | | 12 | Belirsiz İntegral kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi | | | 13 | Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını teknoloji destekli öğretimden yararlanarak öğretmek | | | 14 | Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını nümerik analiz yöntemlerinden yararlanarak görselleştirme yoluyla öğretmek | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7Önerilen Kaynaklar:
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Özalp, N. (2006). Matematiksel Modelleme (Fen, Mühendislik ve Sosyal Bilimlerde), Ankara: Gazi Kitabevi, ISBN 9789756009697. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|