Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY123Y | Okul Öncesinde Sayı Duyusu | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, okul öncesi dönemde çocukların nasıl bir sayı duyusuna sahip olduğunun anlaşılması, erken çocukluk döneminde sayı duyusunun öneminin kavranması, okul öncesi çocuklar için sayı duyusunun geliştirilmesine yönelik matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri hakkında genel bilgi sahibi olunmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Cansu Tutkun |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrenciler, erken çocukluk döneminde sayı duyusu becerilerinin gelişimini bilir. | 2 | 2. Öğrenciler, sayı duyusunun öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 | 3. Öğrenciler, sayı duyusu gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular. | 4 | 4. Sayı duyusu ve sayma ilişkisi | 5 | 5. Öğrenciler, çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. | 6 | 6. Öğrenciler, hazırladığı ve hazır olan sayı duyusu etkinliklerini değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk döneminde sayı duyusunun tanımı ve önemi, sayı duyusunun geliştirilmesinde ilke ve standartlar; sayı duyusu becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; sayı duyusu eğitimi ve oyun. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacının anlatımı | | | 2 | Erken çocukluk döneminde sayı duyusunun tanımı ve önemi | | | 3 | Sayı duyusunu ve sayıları anlamak | | | 4 | Sayı duyusu ve sayma ilişkisi | | | 5 | Sayı duyusunun gelişimi | | | 6 | Sayı duyusu eğitiminde ilke ve standartlar | | | 7 | Sayı duyusu becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemler | | | 8 | Sayı duyusu ve problem çözme | | | 9 | Sayıları ayrıştırma ve oluşturma | | | 10 | Kesirler ve sayı duyusu | | | 11 | Sayı duyusu eğitimi ve oyun | | | 12 | Ev ortamında sayı duyusunun geliştirilmesi | | | 13 | Sayı duyusu etkinlikleri planlama ve uygulama. | | | 14 | Sayı duyusu etkinlikleri planlama ve uygulama. | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.
2. Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık
4. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları.
5. Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları.
6. Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|