Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY121Y | Matematik Eğitiminde Öğretim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde bilgi teknolojileri dersi ile öğrenenlerin; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri konularında derinlemesine bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Gürkan YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Öğretim teknolojilerinin ve bağlı alt kavramlarını tanımlayabilecek, | 2 | • Türkiye’de ve Dünya’da öğretim teknolojilerinin matematik öğretiminde kullanımına yönelik alanyazına hakim olabilecek | 3 | • Öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamaları olarak eğitim ve çalışmalarında uygulayabilecek, | 4 | • Güncel teknolojilerin matematik öğretimine entegrasyonunu gerçekleştirebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim Teknolojilerinde Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi | | | 2 | Öğretim Teknolojilerinde Kuramlar | | | 3 | Yeni Nesil Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 4 | Üst Düzey Düşünme Becerileri Gelişimi | | | 5 | Öğrenme – Öğretme Sürecinde Bilişim Teknolojileri | | | 6 | Teknoloji ve Yeni Okuryazarlıklar | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Geçmişten Geleceğe Öğretim Teknolojileri | | | 9 | Öğretim Tasarımı ve Öğretimsel Mesaj Tasarımı | | | 10 | Eğitimde Web 2.0 Araçları | | | 11 | Sosyal Ağlar ve Öğrenme Ortamları | | | 12 | Görsel İşitsel Materyal Kullanımı | | | 13 | Sınıf Ortamında Kullanılabilecek Öğretimsel Uygulamalar | | | 14 | Öğretim Materyallerinin Seçilmesi, Hazırlanması ve Değerlendirilmesi | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Adile Aşkım Kurt (Editör) – Öğretim Teknolojilerinin Temelleri – Nobel Yayın
2. Prof. Dr. Serkan ŞENDAĞ (Editör) – Öğretim Teknolojileri / Etkili ve Eğlenceli
Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi - Nobel Yayın
3. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş (Editör) - Öğretim Teknolojilerinin Temelleri – Pegem Akademi
4. Ayrıca haftalık makaleler sisteme eklenecektir. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|