BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY121YMatematik Eğitiminde Öğretim TeknolojileriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde bilgi teknolojileri dersi ile öğrenenlerin; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri konularında derinlemesine bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gürkan YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1• Öğretim teknolojilerinin ve bağlı alt kavramlarını tanımlayabilecek,
2• Türkiye’de ve Dünya’da öğretim teknolojilerinin matematik öğretiminde kullanımına yönelik alanyazına hakim olabilecek
3• Öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamaları olarak eğitim ve çalışmalarında uygulayabilecek,
4• Güncel teknolojilerin matematik öğretimine entegrasyonunu gerçekleştirebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojilerinde Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi
2Öğretim Teknolojilerinde Kuramlar
3Yeni Nesil Öğretim Yöntem ve Teknikleri
4Üst Düzey Düşünme Becerileri Gelişimi
5Öğrenme – Öğretme Sürecinde Bilişim Teknolojileri
6Teknoloji ve Yeni Okuryazarlıklar
7Arasınav
8Geçmişten Geleceğe Öğretim Teknolojileri
9Öğretim Tasarımı ve Öğretimsel Mesaj Tasarımı
10Eğitimde Web 2.0 Araçları
11Sosyal Ağlar ve Öğrenme Ortamları
12Görsel İşitsel Materyal Kullanımı
13Sınıf Ortamında Kullanılabilecek Öğretimsel Uygulamalar
14Öğretim Materyallerinin Seçilmesi, Hazırlanması ve Değerlendirilmesi
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Adile Aşkım Kurt (Editör) – Öğretim Teknolojilerinin Temelleri – Nobel Yayın 2. Prof. Dr. Serkan ŞENDAĞ (Editör) – Öğretim Teknolojileri / Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi - Nobel Yayın 3. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş (Editör) - Öğretim Teknolojilerinin Temelleri – Pegem Akademi 4. Ayrıca haftalık makaleler sisteme eklenecektir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444555544
ÖÇ244455555554444
ÖÇ344555554443333
ÖÇ433445555554444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek