Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY109Y | Okul Öncesinde Matematik Eğitimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
- Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularının incelenmesi ve tartışılması
- Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin literatür araştırma ve incelemelerinin yapılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Cansu TUTKUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi öğrenir. | 2 | Matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirir. | 3 | Erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 | Okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu kavrar. | 5 | Matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirir. | 6 | Matematiksel kavramların gelişimine yönelik etkinlikler üretir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacının anlatımı | | | 2 | Matematik İlke ve Standartları | | | 3 | Erken Çocuklukta Matematiksel Kavram Gelişimi | | | 4 | Eşleştirme, Gruplama/Sınıflama, Karşılaştırma, Sıralama ve Örüntü | | | 5 | Sayı Hissi, İşlemler | | | 6 | Ölçme ve Grafikler | | | 7 | Erken Geometri, Uzlamsal Düşünme | | | 8 | Erken Çocuklukta Problem Çözme | | | 9 | Alternatif bir Yaklaşım: Zihnin Araçları (Tools of the Mind) | | | 10 | Alternatif bir Yaklaşım: Zihnin Araçları (Tools of the Mind) | | | 11 | Makale Paylaşımları | | | 12 | Çocuklar ile Yapılan Görüşmelerin Paylaşımları | | | 13 | Çocuklar ile Yapılan Görüşmelerin Paylaşımları | | | 14 | Dönem Sonu Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. NAEYC & NCTM, Early Childhood Mathematics: Promoting Good Beginnings
2. Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Hedef Yayınları
3. Smith, S. S. (2009). Early Childhood Mathematics, Pearson
4. Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|