BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY109YOkul Öncesinde Matematik EğitimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
- Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularının incelenmesi ve tartışılması - Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin literatür araştırma ve incelemelerinin yapılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Cansu TUTKUN
Öğrenme Çıktıları
1Bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi öğrenir.
2Matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirir.
3Erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
4Okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu kavrar.
5Matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirir.
6Matematiksel kavramların gelişimine yönelik etkinlikler üretir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının anlatımı
2Matematik İlke ve Standartları
3Erken Çocuklukta Matematiksel Kavram Gelişimi
4Eşleştirme, Gruplama/Sınıflama, Karşılaştırma, Sıralama ve Örüntü
5Sayı Hissi, İşlemler
6Ölçme ve Grafikler
7Erken Geometri, Uzlamsal Düşünme
8Erken Çocuklukta Problem Çözme
9Alternatif bir Yaklaşım: Zihnin Araçları (Tools of the Mind)
10Alternatif bir Yaklaşım: Zihnin Araçları (Tools of the Mind)
11Makale Paylaşımları
12Çocuklar ile Yapılan Görüşmelerin Paylaşımları
13Çocuklar ile Yapılan Görüşmelerin Paylaşımları
14Dönem Sonu Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. NAEYC & NCTM, Early Childhood Mathematics: Promoting Good Beginnings 2. Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Hedef Yayınları 3. Smith, S. S. (2009). Early Childhood Mathematics, Pearson 4. Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ154455554444555
ÖÇ255544444445555
ÖÇ355555553333333
ÖÇ433344455555555
ÖÇ555444444455555
ÖÇ655444444555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek