BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY107YMatematik Eğitiminde Argümantasyon KullanımıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
-Öğretmenlere Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımını tanıtmak. -Öğretmenlerin derslerini Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımına uygun şekilde ders ortamı tasarlamak ve uygulama yapmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1-Öğretmenler Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur.
2-Öğretmenler derslerinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımını kullanmayı öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının anlatımı
2Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili makalelerin incelenmesi
3Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili tezlerin incelenmesi
4Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının kuramsal çerçevesinin incelenmesi
5Toulmin Argümantasyon modelinin incelenmesi
6Toulmin Argüman Modeli’nin Sınırlılıkları
7ATBÖ Uygulamalarında Öğretmenin Rolü
8ATBÖ Uygulamalarında Öğrencinin Rolü
9Argümantasyon ve Matematik Eğitimi
10Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması
11Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması
12Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması
13Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması
14Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aktamış, H. (2018). Örnek Etkinliklerle fen eğitimde Argümantasyon, Anı Yayıncılık, İstanbul. 2. Bilimsel çalışmalar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444455555
ÖÇ244455444455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek