BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY101YMatematik Eğitiminin Psikolojik TemelleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları tanıyacak, bu kavramların matematik eğitimi için önemini bilecek ve matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasındaki ilişkiyi anlayacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları bilecektir.
2Matematik eğitiminde bilişsel psikoloji kavramları kullanılarak yapılan çalışmaları anlayabilecektir.
3Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramların matematik eğitimi için önemini bilecektir.
4Matematik eğitimindeki bilişsel psikoloji kavramlarını kullanabileceği çalışmalar yapabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dikkat, algı gibi psikoloji ile ilgili kavramları tanıma, matematik eğitimi için önemli olan biliş, üst biliş, öz-düzenleme kavramlarını bilme ve birbirinden ayırt edebilme, aritmetikten cebire geçiş sürecini bilişsel açıdan anlamlandırma, analojik akıl yürütmeyi bilme ve problemlere uygulama, çeşitli matematiksel akıl yürütme türlerini tanıma, matematiğin öğrenilmesine engel olabilecek bilişsel çarpıtma ve olumsuz otomatik düşünce kavramlarını tanıma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Matematik Eğitiminde Motivasyon
3Matematik Eğitiminde Tutum
4Matematik Eğitiminde Kaygı
5Matematik Eğitiminde Öz-Yeterlik
6Matematik Eğitiminde Öz-Düzenleme
7Matematik Eğitiminde Üstbiliş
8Ara Sınavlar
9Matematik Eğitiminde Yaratıcılık
10Matematik Eğitiminde Soyutlama
11Matematik Eğitiminde İmgeleme
12Matematik Eğitiminde Bilişsel Çarpıtma ve Otomatik Düşünceler
13Düşünme ve Karar Verme
14Matematik Eğitiminde Algı, Dikkat ve Bellek
15Matematik Eğitiminde Yapay Zeka
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akın, A. (2013). Güncel psikolojik kavramlar 1: Pozitif psikoloji. Sakaya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. O. Gündüz) İstanbul: Kaknüs Yayınları. Öztürk, M., Sairkaya, İ. & Özgöl, M. (2024). Matematik eğitiminin psikolojik temelleri. Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14342
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ113314414113441
ÖÇ213314414113331
ÖÇ314214413112421
ÖÇ413415313112331
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek