Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY101Y | Matematik Eğitiminin Psikolojik Temelleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları tanıyacak, bu kavramların matematik eğitimi için önemini bilecek ve matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasındaki ilişkiyi anlayacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları bilecektir. | 2 | Matematik eğitiminde bilişsel psikoloji kavramları kullanılarak yapılan çalışmaları anlayabilecektir. | 3 | Bilişsel psikolojide geçen bazı kavramların matematik eğitimi için önemini bilecektir. | 4 | Matematik eğitimindeki bilişsel psikoloji kavramlarını kullanabileceği çalışmalar yapabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dikkat, algı gibi psikoloji ile ilgili kavramları tanıma, matematik eğitimi için önemli olan biliş, üst biliş, öz-düzenleme kavramlarını bilme ve birbirinden ayırt edebilme, aritmetikten cebire geçiş sürecini bilişsel açıdan anlamlandırma, analojik akıl yürütmeyi bilme ve problemlere uygulama, çeşitli matematiksel akıl yürütme türlerini tanıma, matematiğin öğrenilmesine engel olabilecek bilişsel çarpıtma ve olumsuz otomatik düşünce kavramlarını tanıma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Matematik Eğitiminde Motivasyon | | | 3 | Matematik Eğitiminde Tutum | | | 4 | Matematik Eğitiminde Kaygı | | | 5 | Matematik Eğitiminde Öz-Yeterlik | | | 6 | Matematik Eğitiminde Öz-Düzenleme | | | 7 | Matematik Eğitiminde Üstbiliş | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | Matematik Eğitiminde Yaratıcılık | | | 10 | Matematik Eğitiminde Soyutlama | | | 11 | Matematik Eğitiminde İmgeleme | | | 12 | Matematik Eğitiminde Bilişsel Çarpıtma ve Otomatik Düşünceler | | | 13 | Düşünme ve Karar Verme | | | 14 | Matematik Eğitiminde Algı, Dikkat ve Bellek | | | 15 | Matematik Eğitiminde Yapay Zeka | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akın, A. (2013). Güncel psikolojik kavramlar 1: Pozitif psikoloji. Sakaya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. O. Gündüz) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Öztürk, M., Sairkaya, İ. & Özgöl, M. (2024). Matematik eğitiminin psikolojik temelleri. Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|