BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY131CMA ile Meta Analiz UygulamalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerin kendi tezleri için sahip olmaları gereken istatistik bilgilerinin kazandırılması sağlanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
11. 1. Betimsel istatistik kavramlarını (değişkenler ve türleri, normallik, güvenirlik) tanır 2. 2. Temel fark testlerini (parametrik ve non-parametrik) bilir ve uygular 3. 3. Temel ilişki testlerini (Pearson, Spearman, Kik-kare) bilir ve uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Betimsel istatistik konuları ile kestirimsel istatistikteki temel analizler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2İstatistiğin temel kavramlarını bilir SPSS programında geçen kavramları tanır
3SPSS’de yapılabilen temel işlemleri (frekans tablosu, veri düzeltme gibi) yapar.
4Normallik şartlarını bilir ve SPSS uygulamasını yapar.
5Güvenirlik analizlerini bilir ve SPSS uygulamasını yapar. Hipotezler oluşturur.
6T-testlerini bilir ve SPSS uygulamasını yapar.
7Tek yönlü ANOVA’nın ve tekrarlı ANOVA’nın varsayımlarını bilir ve SPSS üzerinde uygular.
8Ara Sınavlar
9Kruskal Wallis H testini, Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testini uygular ve SPSS üzerinde uygular
10Ki-kare bağımsızlık testini bilir Çift serili korelasyon katsayısını bilir ve SPSS üzerinde uygulamasını yapar
11Pearson ve Spearman korelasyon katsayısını hesaplar Regresyon analizi yapar
12ANCOVA’nın temel varsayımlarını bilir ve SPSS üzerinde uygular
13Çeşitli araştırma problemleri oluşturarak bu araştırma problemleri için uygun olan istatistikleri belirler
14Dersin genel değerlendirmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Baştürk, R. (2011). Bütün yönleri ile SPSS örnekli nonparametrik istatistik yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2013). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi • Kilmen, S. (2020). Eğitim Araştırmacıları için SPSS uygulamalı istatistik. Ankara: Anı Yayıncılık. • Seçer, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi: Analiz ve raporlaştırma. Ankara: Anı Yayınclık • Shavelson, R. J. (2016). Sosyal bilimler için istatistik (Çev. N. Güler). Ankara: Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14342
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek