|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY134 | Problem Kurma ve Çözme | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, lisansüstü öğrencilerine problem çözme ve kurmanın teorik yapısını oluşturarak uygulamalarını kazandırmayı amaçlamaktadır.
Bu dersin sonunda öğrencilerin;
a) Problem kurma ve çözme hakkında bilgi sahibi olmaları,
b) Problem kurma ve çözmenin gerekliğini fark etmeleri,
c) Bağlam temelli problemler hakkında bilgi sahibi olmaları ve bağlam temelli problemler hazırlayabilmeleri,
d) Problem çözme ve kurma ile ilişkili makaleleri okuyup anlayabilmeleri,
e) Problem kurma ve çözmede teknoloji ve üstbilişi kullanabilmeleri,
beklenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Problem kurma ve çözme hakkında bilgi sahibi olma | 2 | Problem kurma ve çözmenin gerekliğini fark etme | 3 | Bağlam temelli problemler hakkında bilgi sahibi olmaları ve bağlam temelli problemler hazırlayabilme | 4 | Problem çözme ve kurma ile ilişkili makaleleri okuyup anlayabilme | 5 | Problem kurma ve çözmede teknoloji ve üstbilişi kullanabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | (Matematiksel) Problem nedir?
(Matematiksel) Problem çözme nedir?
Problem kurma nedir? | | | 3 | Matematiksel problem çözmenin doğası
Matematiksel problem türleri | | | 4 | Matematiksel problem kurmanın doğası
Matematiksel problem kurma türleri
Problem kurma ve çözme ilişkisi | | | 5 | Matematiksel problem çözme stratejileri | | | 6 | Problem çözme sürecine yönelik modeller
Matematiksel problem kurma sürecinde modeller | | | 7 | Problem çözme ve kurmada üstbiliş | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Problem çözmeyi etkileyen unsurlar
Matematiksel problem çözmede temsiller | | | 10 | Matematiksel problem çözmede teknoloji kullanımı
Matematiksel problem kurmada teknoloji kullanımı | | | 11 | Performans ve proje problemleri
Değerlendirme aracı olarak problem kurma | | | 12 | Uluslararası sınavlar (TIMMS-PISA)
Bağlam temelli problemler | | | 13 | Problem çözme yoluyla matematik öğretimi | | | 14 | Problem kurma yoluyla matematik öğretimi
Okul öncesinde problem çözme öğretimi
Özel eğitimde problem çözme öğretimi | | | 15 | Dersin genel değerlendirmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akman, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Albayrak, M. (2022). Öğrenci, öğretmen ve aile için: Problem kurma çözme el kitabı. Ankara: Vizetek.
Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
Çepni, S. (2019). PISA ve TIMMS mantığını ve sorularını anlama: Yeni nesil matematik, fen bilimleri ve Türkçe sorularıyla destekli (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Bingham, A. (1983). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (Çev. F. Oğuzkan). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Demir, F. (2022). Yeni nesil matematik soruları: Matematik okuryazarlığı soruları gerçek yaşam matematik problemleri LGS-PISA. Ankara: Pegem Akademi.
Ergen, Y. (2022). Matematik problemlerini çözme ve kurma becerilerinin geliştirilmesi: Öğretmen/ anne-baba el kitabı. Ankara: Eğiten Kitap.
Gür H. (2006). Matematik öğretimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
Haylock, D. & Cockburn, A. (2014). Küçük çocuklar için matematiği anlama (Çev. Z. Yılmaz). Ankara: Nobel Akademi
Hacıömeroğlu, G. & Tarım, K. (2019). Matematik öğretiminin temelleri: İlkokul. Ankara: Anı Yayıncılık
Kar, T. vd.(2023). Matematikte problem kurma ve çözme. Ankara Pegem Akademi.
Kargın, T. & Güldenoğlu, İ. B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 36 | 36 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 | Ev Ödevi | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|