Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY129 | Matematik Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim matematik öğretimindeki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Ebubekir Akkoyunlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. İlköğretim matematik müfredatını araştırabilme | 2 | 2. İlköğretim matematik öğretimindeki makaleleri değerlendirebilme | 3 | 3. İlköğretim matematik öğretiminde araştırma becerisi geliştirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik öğretiminin amacı ve ilkeleri | | | 2 | İlköğretimin birinci kademesinde matematik öğretimi | | | 3 | Probleme dayalı öğrenme | | | 4 | Sayılar ve sayıların öğretimi | | | 5 | İlköğretimin ikinci kademesinde geometri öğretim | | | 6 | Verilen makalelerin değerlendirilmesi | | | 7 | Matematik ve sanat | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İşbirlikli öğrenmenin ilköğretim matematik öğretiminde kullanımı | | | 10 | Sınıf öğretmenliği ile ilköğretim matematik müfredatlarının karşılaştırılması | | | 11 | İlköğretimin ikinci kademesinde olasılık-istatistik öğretimi | | | 12 | İlköğretimin ikinci kademesinde bilgisayar destekli öğretim | | | 13 | NCTM Standartlarına dayalı öğretim | | | 14 | İlköğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlar | | | 15 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ilköğretim Matematik Öğretimi Prof. Dr. Yaşar Baykul
• Recommended Reading:
Ilköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı (MEB)
Polya (How to solve it )
Children and number difficulties in learning mathematics Hughes, M. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|