BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY127Analiz Öğretiminde Yeni YaklaşımlarSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini etkinliklerle, matematiksel modelleme kullanarak, teknolojiden yararlanarak görselleştirerek öğretmek. Ayrıca İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini çeşitli matematiksel yöntemler kullanmaya izin verecek şekilde gerçek hayat problemlerini matematik diliyle ifade etmek, açıklamak ve çözümler üretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Rabil AYAZOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Analiz dersindeki temel kavramları kavrayabilme.
2Students are able to research new approaches in Analysis teaching concepts
3İlköğretim matematik öğretmenliğinde Analiz öğretimiyle diğer disiplinler arasındaki ilişkileri araştırabilme.
4Analiz derslerinde matematiksel modelleme becerisi kazanabilme ve Analiz derslerinde teknolojiden yararlanabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sayılar kavramını etkinlik temelli öğretimle öğretmek.
2Analiz derslerinde kullanılan bazı geometrik hesaplamaları (Harmonik, Geometrik ve Aritmetik Ortalama) görselleştirme yoluyla öğretmek
3Matematiksel modelleme, teknoloji destekli öğretim, etkinlik temelli öğretim kavramları.
4Bağıntı kavramının teknoloji destekli öğretimi
5Fonksiyon kavramının teknoloji destekli öğretimi
6Limit kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
7Türev kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
8Ara Sınav
9Türevin geometrik uygulamalarını görselleştirme yardımıyla öğretmek
10Belirsiz İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi
11Belirli İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi
12Belirsiz İntegral kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
13Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını teknoloji destekli öğretimden yararlanarak öğretmek
14Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını nümerik analiz yöntemlerinden yararlanarak görselleştirme yoluyla öğretmek
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7Önerilen Kaynaklar: Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7. Özalp, N. (2006). Matematiksel Modelleme (Fen, Mühendislik ve Sosyal Bilimlerde), Ankara: Gazi Kitabevi, ISBN 9789756009697.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144433222333344
ÖÇ244433333344445
ÖÇ355444433333334
ÖÇ455554444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek