BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY125Okul Öncesinde Sayı DuyusuSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi dönemde çocukların nasıl bir sayı duyusuna sahip olduğunun anlaşılması, erken çocukluk döneminde sayı duyusunun öneminin kavranması, okul öncesi çocuklar için sayı duyusunun geliştirilmesine yönelik matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri hakkında genel bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Cansu Tutkun
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenciler, erken çocukluk döneminde sayı duyusu becerilerinin gelişimini bilir.
22. Öğrenciler, sayı duyusunun öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
33. Öğrenciler, sayı duyusu gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.
44. Sayı duyusu ve sayma ilişkisi
55. Öğrenciler, çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular.
66. Öğrenciler, hazırladığı ve hazır olan sayı duyusu etkinliklerini değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde sayı duyusunun tanımı ve önemi, sayı duyusunun geliştirilmesinde ilke ve standartlar; sayı duyusu becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; sayı duyusu eğitimi ve oyun.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının anlatımı
2Erken çocukluk döneminde sayı duyusunun tanımı ve önemi
3Sayı duyusunu ve sayıları anlamak
4Sayı duyusu ve sayma ilişkisi
5Sayı duyusunun gelişimi
6Sayı duyusu eğitiminde ilke ve standartlar
7Sayı duyusu becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemler
8Sayı duyusu ve problem çözme
9Sayıları ayrıştırma ve oluşturma
10Kesirler ve sayı duyusu
11Sayı duyusu eğitimi ve oyun
12Ev ortamında sayı duyusunun geliştirilmesi
13Sayı duyusu etkinlikleri planlama ve uygulama.
14Sayı duyusu etkinlikleri planlama ve uygulama.
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. 2. Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık 4. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları. 5. Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. 6. Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14114
Tartışma14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444455333
ÖÇ233333344455555
ÖÇ345555554444444
ÖÇ444333333333344
ÖÇ544455555444444
ÖÇ643333333343334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek