BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY124Ders Kitabı İncelemeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ders Kitaplarının özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve uygulamada kullanılan ilkokul ders kitaplarını öğretim programları çerçevesinde biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri açıklayabileceklerdir.
2Ders kitaplarının öğretimsel değerlerini, işlevlerini, türlerini ve yararlarını bilir.
3Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımını ve aşamalarını tanır.
4Ders kitaplarını görsel özellikler, dil ve anlatım özellikleri ile basım özellikleri bakımından değerlendirir.
5İlkokul ders kitaplarını dil becerileri açısından inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabını hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlkokul Ders Kitapları İncelemesi dersinin içeriği ve amaçları
2Ders kitaplarının öğretimsel değeri
3Ders kitaplarının işlevleri, türleri ve yararları
4Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımları ve aşamaları
5Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri
6Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri
7Ders kitaplarının dil ve anlatım özellikleri
8Ders kitaplarının resim ve şekil özellikleri
9Ders kitaplarında metin seçimi ve çeşitliliği
10Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
11Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
12Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
13Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
14Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Editör: Özcan Demirel, Pegem Akademi Yayıncılık 2011, Ankara.Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Erdal Ceyhan, 2010, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Abdurrahman Kılıç - Serdal Seven, Öğreti Yayıncılık 2008, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Editör: Leyla Küçükahmet), Nobel Yayıncılık, 2003 MEB Öğretim Programları Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Editör: Hakan Ulper, Pegem A Yayınları, Ankara 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ155444455554444
ÖÇ255555544444444
ÖÇ344443444333333
ÖÇ433344444443333
ÖÇ53344444 544444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek