BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY118İlköğretimde Düşünme EğitimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim düzeyinde öğrencilerin düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine yönelik yapılabilecek düşünme eğitiminin uygulamalarının fark edilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
11. Düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözme gibi kavramları tanımlayabilecek,
22. Düşünme becerilerinin geliştirilmesinin ülke ekonomisine katkıları hakkında farkındalık sahibi olabilecek
33. Düşünmenin geliştirilmesinde önemli olan hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
44. Düşünme eğitiminde öğretmen rolünü kavrayabilecek
55. Düşünme eğitiminde kullanılabilen metinlerin özelliklerini fark edebilecek,
66. İlköğretimde düşünme eğitimi uygulamalarına yönelik planlar hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme, düşünme nasıl geliştirilir? Düşünme eğitimi programları, düşünme eğitiminde öğretmen rolü,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı ve giriş
2Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir?
3Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme
4Problem çözme, Karar verme
5Düşünme neden geliştirilmeli?
6Düşünme eğitim programları
7Düşünme eğitim programları
8ara sınav
9Düşünme nasıl geliştirilmeli?
10Düşünme eğitiminde öğretmen rolü
11Dil becerileri ve düşünme eğitimi
12Düşünme eğitimi dersi programı kritiği
13Matematik ve düşünme eğitimi
14Matematik ve düşünme eğitimi uygulamaları
15Matematik ve düşünme eğitimi uygulamaları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Alkın Şahin, S. ve Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. G. Ekici ve M. Güven (Editörler), Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 392-426). Ankara: Pegem Akademi. 2. Başar, H. (2013). Nasıl düşünelim? Ankara: Pegem Akademi 3. Doğan, N. (2005). Yaratıcı düşünme ve yaratıcılık, Ö. Demirel (Edt.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 167-192) Ankara: PegemA Yayıncılık. 4. Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi. A. Doğanay (Edt). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. (s. 328-384), Ankara: PegemA Yayıncılık 5. Paul, R. ve Elder, L. (2013). Kritik düşünce: Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar. (Çev. Edt. E. Aslan ve G. Sart). Ankara: Nobel Yayıncılık. 6. Yılmaz, K. (2018). Eleştirel ve analitik düşünme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ145544455555544
ÖÇ244444555544444
ÖÇ345555555444334
ÖÇ444444444443333
ÖÇ544444444533333
ÖÇ633443333444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek