Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY116 | Dezavantajlı Gruplar İçin Matematik Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı lisansüstü öğrencilere dezavantajlı öğrencilere matematik öğretiminin nasıl yapılacağına ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Matematik öğrenmede güçlük yaşayan ya da akranlarına oranla daha az gelişim sergileyen öğrencilere temel matematiğin nasıl öğretileceği konusunda bir kavrayış kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dezavantajlı öğrencilere sayılar ve sayıların anlaşılması ile ilgili öğretimin nasıl yapılacağını bilme. | 2 | Dezavantajlı öğrencilere temel düzeyde dört temel işlemin nasıl öğretileceğini bilme. | 3 | Dezavantajlı öğrencilere aritmetiğin ilkelerinin nasıl kavratılacağını anlama. | 4 | Dezavantajlı öğrencilere örüntü ve ölçmenin nasıl öğretileceğini bilme. | 5 | Dezavantajlı öğrencilere problem çözme ve akıl yürütmeyi öğretme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar. Matematik öğretiminin temelleri, programlarda temel matematik öğretimi. Anlamlı matematik öğretimi ve matematiği anlamanın yolları. Sayıların temel özellikleri ve saymanın öğretimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar | | | 2 | Matematik öğretiminin temelleri, programlarda temel matematik öğretimi | | | 3 | Anlamlı matematik öğretimi ve matematiği anlamanın yolları | | | 4 | Sayıların temel özellikleri ve saymanın öğretimi | | | 5 | Toplama işleminin öğretimi | | | 6 | Çıkarma işleminin yapıları ve çıkarma işleminin öğretimi | | | 7 | Çarpma işleminin yapıları ve çarpma işleminin öğretimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bölme işleminin yapıları ve bölme işleminin öğretimi | | | 10 | Aritmetiğin temel ilkeleri | | | 11 | Hesaplama öğretiminde örüntüler ve resimlerin kullanılması | | | 12 | Basamak değeri ve basamak değerinin öğretimi | | | 13 | Ölçmenin yapısı ve ölçmenin öğretimi | | | 14 | Geometri, şekiller ve uzay | | | 15 | Problem çözme ve akıl yürütmenin öğretimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Aksiyon Burns, M. (2007). About teaching mathematics: A K-8 resource. Math Solutions.
• Haylock, D., & Cockburn, A. (2013). Understanding mathematics for young children (4th ed.). Sage.
• Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Pegem.
• Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Pearson. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|