Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY112 | Cebirsel Düşünme | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
- Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularının incelenmesi ve tartışılması
- Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin literatür araştırma ve incelemelerinin yapılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | -Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında bilgi sahibi olur. | 2 | Öğrenme güçlüğüne sahip bireyler ve cebirsel düşünme becerilerine ilişkin araştırma ve incelemeler yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi ve öğrenme güçlüğüne sahip bireyler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve amacının tartışılması | | | 2 | Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında literatür araştırmalarının yapılması ve ulaşılan çalışmaların incelenerek tartışılması | | | 3 | Cebirsel düşünme, gelişimi, ön koşulları, aritmetik ile ilişkisi konularında literatür araştırmalarının yapılması ve ulaşılan çalışmaların incelenerek tartışılması | | | 4 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenci özelliklerinin ve matematik öğrenme özelliklerinin incelenmesi | | | 5 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve cebirsel düşünmelerine ilişkin yapılan çalışmaların araştırılarak incelenmesi | | | 6 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve cebirsel düşünmelerine ilişkin yapılan çalışmaların araştırılarak incelenmesi | | | 7 | Cebirsel düşünme ve aritmetik ilişkisinin öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin matematik öğrenmelerindeki rolünün incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 8 | Cebirsel düşünme ve aritmetik ilişkisinin öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin matematik öğrenmelerindeki rolünün incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 9 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve Matematik Eğitimi | | | 10 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması | | | 11 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması | | | 12 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması | | | 13 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması | | | 14 | Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerine ilişkin uygulamalar yapılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Pegem, (Ed. Gülfem Sarpkaya Aktaş)
2. İlgili alanda yapılan bilimsel çalışmalar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|