BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY110Matematik Eğitiminde Duyuşsal ÖzelliklerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler matematik eğitimi ile ilişkili duyuşsal özellikleri tanıyacak ve ilişkilendirme yapacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Matematik eğitimi ile ilişkili duyuşsal özellikleri tanır.
2Duyuşsa özellikler arasındaki ilişkileri bilir ve matematik eğitimi ile bağlantısını fark eder.
3Psikolojide geçen bazı kavramların matematik eğitimi için önemini bilecektir.
4Matematik eğitimindeki psikoloji kavramlarını kullanabileceği çalışmalar yapabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Matematiksel güven, inanç, özyeterlik, kaygı, tutum, değerler, motivasyon gibi kavramları bilecek ve matematik ile ilişkilendirmesini yapacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Matematik Eğitiminde İnanışlar-İnançlar
3Matematiksel Güven
4Matematik Özyeterliği (Matematik Öğretimi Özyeterliği ve Matematik Öğrenme Özyeterliği)
5Matematik Özyeterliği (Cebir özyeterliği, problem çözme özyeterliği, …)
6Matematik Kaygısı
7Matematik Kaygısı
8Ara Sınavlar
9Matematiğin Kullanışlılığı
10Matematik tutumu
11Matematik Eğitiminde Değerler
12Matematiksel Yılmazlık
13Matematik Motivasyonu
14Dersin genel değerlendirmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Dede, Y., & Karakuş, F. (2014). Matematik öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inançları üzerinde öğretmen eğitimi programlarının etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 791-809. • Doruk, M., Öztürk, M., & Kaplan, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik öz-yeterlik algılarının belirlenmesi: Kaygı ve tutum faktörleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 283–302. • Ertekin, E. & Dilmaç, B. (2021). Matematiğin duyuşsal özellikleri. Ankara: Pegem Akademi • Sevgi, S., & Yakışıklı, Z. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yeterlik algılarının ve matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 394-416. • Uçar, Z. T., & Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ154455544455553
ÖÇ233344445555444
ÖÇ345555555554444
ÖÇ455554444555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek