|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY110 | Matematik Eğitiminde Duyuşsal Özellikler | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler matematik eğitimi ile ilişkili duyuşsal özellikleri tanıyacak ve ilişkilendirme yapacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Matematik eğitimi ile ilişkili duyuşsal özellikleri tanır. | 2 | Duyuşsa özellikler arasındaki ilişkileri bilir ve matematik eğitimi ile bağlantısını fark eder. | 3 | Psikolojide geçen bazı kavramların matematik eğitimi için önemini bilecektir. | 4 | Matematik eğitimindeki psikoloji kavramlarını kullanabileceği çalışmalar yapabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Matematiksel güven, inanç, özyeterlik, kaygı, tutum, değerler, motivasyon gibi kavramları bilecek ve matematik ile ilişkilendirmesini yapacaktır | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Matematik Eğitiminde İnanışlar-İnançlar | | | 3 | Matematiksel Güven | | | 4 | Matematik Özyeterliği (Matematik Öğretimi Özyeterliği ve Matematik Öğrenme Özyeterliği) | | | 5 | Matematik Özyeterliği (Cebir özyeterliği, problem çözme özyeterliği, …) | | | 6 | Matematik Kaygısı | | | 7 | Matematik Kaygısı | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | Matematiğin Kullanışlılığı | | | 10 | Matematik tutumu | | | 11 | Matematik Eğitiminde Değerler | | | 12 | Matematiksel Yılmazlık | | | 13 | Matematik Motivasyonu | | | 14 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Dede, Y., & Karakuş, F. (2014). Matematik öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inançları üzerinde öğretmen eğitimi programlarının etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 791-809.
• Doruk, M., Öztürk, M., & Kaplan, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik öz-yeterlik algılarının belirlenmesi: Kaygı ve tutum faktörleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 283–302.
• Ertekin, E. & Dilmaç, B. (2021). Matematiğin duyuşsal özellikleri. Ankara: Pegem Akademi
• Sevgi, S., & Yakışıklı, Z. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yeterlik algılarının ve matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 394-416.
• Uçar, Z. T., & Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|