BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY108Nitel Araştırma YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Nitel araştırma yöntemlerini eğitim araştırmalarında yeri ve kullanımına ilişkin bilgiler edinilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, tez hazırlama sürecinde nitel araştırma yöntemlerini kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
2Öğrenciler, öğrenilenleri araştırma ve tez çalışmalarında uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
3Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir.
4Öğrenciler, nitel araştırmanın bilimel aşamalarını kullanmayı öğreneceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Nitel araştırmaların eğitim araştırmalarındaki yeri, nitel veri toplama araçları ve ölçme araçlarının geliştirilmesi, nitel olarak toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi ve yorumlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği kullanılacak kaynaklar ve temel kavramlara giriş
2Nitel araştırmanın bilimsel araştırma içerisindeki yeri ve paradigmalar
3Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Kültür analizi (etnografi), • Olgu bilim (feneomenoloji), • Kuram oluşturma (gömülü teori) • Hermenotik (Hermeneutic) • Anlatı/Biyografi (Narratives)
4Nitel araştırma desen ve yöntemleri: • Durum çalışması • Eylem araştırması
5Nitel araştırma süreci, nitel araştırma problemi belirleme ve nitel araştırmada örneklem seçimi.
6Nitel araştırmalarda veri toplama araçlarI: görüşme ve odak grup görüşmesi
7Uygulama: Görüşme formu hazırlama, uygulama ve transkript etme
8Ara sınav
9Nitel araştırmada veri toplama araçları II: Gözlem
10Uygulama: Gözlem formu hazırlama ve gözlem yapma
11Nitel araştırmada veri toplama araçları III: Dokümanlar ve mecazlar yoluyla nitel veri toplama
12Nitel veri analizi
13Uygulama: Görüşme ve gözlem verilerin analiz edilmesi
14Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik
15Nitel araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve genel değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları *Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publication, California. Balcı, A. (2007). *Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntemi Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi, Ankara. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). • Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Yıldırım, A. & Şimşek, H. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006. Işıkoğlu, N. (2005).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14114
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ133333223333333
ÖÇ213223233223233
ÖÇ333233333333223
ÖÇ423223232323333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek