BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY106Matematik Öğretim Metotları ve Modelleri IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Matematik öğretiminde yöntem ve teknikleri tanıtmak ve modeller üretebilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mustafa Albayrak
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrencilerin matematiksel düşünmelerini sağlamak
2Düşüncelerini matematiksel olarak ifade etme becerilerini geliştirmek
3Öğrenilen bilgileri günlük hayat problemlerine uyarlayabilme modelleri geliştirebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1. Hafta: Öğrenme ve öğretme 2 Hafta: Matematik öğrenme teorileri 3 Hafta: Özel Öğretim yöntemleri 4 Hafta: Anlamlı öğrenme teorileri 5 Hafta: Anlamlı öğrenme teorileri ve matematik 6 Hafta: Yapılandırmacı öğrenme 7 Hafta: R.M E yaklaşımı 8 Hafta: Modellemeler 9 Hafta: Doğal sayıların öğretiminde model kullanma 10 Hafta: Tam sayılar kümesinin öğretiminde model kullanma 11 Hafta: Rasyonel sayılar kümesinde model kullanma 12 Hafta: Geometri öğretiminde modeller 13 Hafta: Ölçme ve ölçü kavramı 14 Hafta: Ölçme öğretiminde model kullanma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme ve öğretme
2Matematik öğrenme teorileri
3Özel Öğretim yöntemleri
4Anlamlı öğrenme teorileri
5Anlamlı öğrenme teorileri ve matematik
6Yapılandırmacı öğrenme
7R.M E yaklaşımı
8Modellemeler
9Doğal sayıların öğretiminde model kullanma
10Tam sayılar kümesinin öğretiminde model kullanma
11Rasyonel sayılar kümesinde model kullanma
12Geometri öğretiminde modeller
13Ölçme ve ölçü kavramı
14Ölçme öğretiminde model kullanma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)Matematik Öğretimi, Mustafa Albayrak, Aşık Matbaası, 2. Baskı, 2000 2)Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı, İstanbul Milli eğitim Basımevi 3)Matematik Öğretimi, Murat Altun, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1998 4)Program Geliştirme, Fatma Varış 5)İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar, Sinan Olgun.Zülbiye Toluk Uçar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ122233444455555
ÖÇ255444444455555
ÖÇ344444455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek