BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY115Matematik Eğitiminde Çocuklar İçin FelsefeSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, çocuklar için felsefe eğitiminin özellikleri ve çocuklarla felsefe yapma yollarını öğrenmeleri ile felsefeyi öğretim programlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Felsefenin günlük yaşam ve çocuklarla ilişkisini kavrar.
2Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisini kurar.
3Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutunu tartışır.
4Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özelliklerini değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefenin günlük hayatla ve çocukla ilişkisi
2Disiplinler arası bir alan olarak felsefe
3Felsefe eğitiminin düşünme becerileriyle ilişkisi
4Çocuklar için felsefe eğitimi nedir, önemi ve gereği nedir
5Çocuklar için felsefe eğitiminin felsefi ve eğitim boyutu
6Çocuklar için felsefe eğitiminde yurt içi ve yurt dışındaki çalışmaları
7Çocuklar için felsefe eğitimi programlarının özellikleri
8Felsefe eğitimi ve edebi metinler ilişkisi
9Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi
10Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi ile felsefe eğitimi ilişkisi
11Çocuklar için felsefe eğitimine ilişkin uygulama örnekleri
12Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
13Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
14Çocuklar için felsefe eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri (Sunumlar)
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Direk, N.(2012). Çocuklarla felsefe. İstanbul:Pan yayıncılık. Dobelli, R. (2013). Hatasız düşünme sanatı. (Çev. I. Arda). İstanbul: NTV Yayınları. Droit, R.P.(2010). Çocuklarla felsefe sohbetleri. (Çev. A. Karakış). Ankara: Say Yayınları. Fisher, R. (2005). Thinking children to think. U.K: Nelson Thornes Publication.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455444555544
ÖÇ244455555544444
ÖÇ344455555555555
ÖÇ444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek