Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY105 | Matematik Öğretim Metotları ve Modelleri I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik öğretiminde yöntem ve teknikleri tanıtmak ve modeller üretebilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mustafa ALBAYRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrencilerin matematiksel düşünmelerini sağlamak
2 | 2 | Düşüncelerini matematiksel olarak ifade etme becerilerini geliştirmek | 3 | Öğrenilen bilgileri günlük hayat problemlerine uyarlayabilme modelleri geliştirebilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1. Hafta: Matematik nedir? Matematiksel düşünme.
2. Hafta: Öğretim yöntemleri
3. Hafta: Matematiksel düşünme ve sayı kavramı
4. Hafta: Sayma ve matematik
5. Hafta: Sayma çeşitleri ve onluk sayma
6. Hafta: Problem kurma ve çözme
7. Hafta: Program nedir? Öğretim programları
8. Hafta: Matematik öğretim programları
9. Hafta: Sayı kavramı ve saymanın öğretimi
10. Hafta: İşlem öğretimleri (toplama-çıkarma)
11. Hafta: İşlem öğretimleri (çarpma – bölme)
12. Hafta: Öğretim metotları geliştirme
13. Hafta: Öğretim araçları geliştirme
14. Hafta: Program geliştirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik nedir? Matematiksel düşünme. | | | 2 | Öğretim yöntemleri | | | 3 | Matematiksel düşünme ve sayı kavramı | | | 4 | Sayma ve matematik | | | 5 | Sayma çeşitleri ve onluk sayma | | | 6 | Problem kurma ve çözme | | | 7 | Program nedir? Öğretim programları | | | 8 | Matematik öğretim programları | | | 9 | Sayı kavramı ve saymanın öğretimi | | | 10 | İşlem öğretimleri (toplama-çıkarma) | | | 11 | İşlem öğretimleri (çarpma – bölme) | | | 12 | Öğretim metotları geliştirme | | | 13 | Öğretim araçları geliştirme | | | 14 | Program geliştirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1)Matematik Öğretimi, Mustafa Albayrak, Aşık Matbaası, 2. Baskı, 2000
2)Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı, İstanbul Milli eğitim Basımevi
3)Matematik Öğretimi, Murat Altun, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1998
Program Geliştirme, Fatma Varış |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|