BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY105Matematik Öğretim Metotları ve Modelleri ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Matematik öğretiminde yöntem ve teknikleri tanıtmak ve modeller üretebilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mustafa ALBAYRAK
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrencilerin matematiksel düşünmelerini sağlamak 2
2Düşüncelerini matematiksel olarak ifade etme becerilerini geliştirmek
3Öğrenilen bilgileri günlük hayat problemlerine uyarlayabilme modelleri geliştirebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1. Hafta: Matematik nedir? Matematiksel düşünme. 2. Hafta: Öğretim yöntemleri 3. Hafta: Matematiksel düşünme ve sayı kavramı 4. Hafta: Sayma ve matematik 5. Hafta: Sayma çeşitleri ve onluk sayma 6. Hafta: Problem kurma ve çözme 7. Hafta: Program nedir? Öğretim programları 8. Hafta: Matematik öğretim programları 9. Hafta: Sayı kavramı ve saymanın öğretimi 10. Hafta: İşlem öğretimleri (toplama-çıkarma) 11. Hafta: İşlem öğretimleri (çarpma – bölme) 12. Hafta: Öğretim metotları geliştirme 13. Hafta: Öğretim araçları geliştirme 14. Hafta: Program geliştirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik nedir? Matematiksel düşünme.
2Öğretim yöntemleri
3Matematiksel düşünme ve sayı kavramı
4Sayma ve matematik
5Sayma çeşitleri ve onluk sayma
6Problem kurma ve çözme
7Program nedir? Öğretim programları
8Matematik öğretim programları
9Sayı kavramı ve saymanın öğretimi
10İşlem öğretimleri (toplama-çıkarma)
11İşlem öğretimleri (çarpma – bölme)
12Öğretim metotları geliştirme
13Öğretim araçları geliştirme
14Program geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)Matematik Öğretimi, Mustafa Albayrak, Aşık Matbaası, 2. Baskı, 2000 2)Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı, İstanbul Milli eğitim Basımevi 3)Matematik Öğretimi, Murat Altun, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1998 Program Geliştirme, Fatma Varış
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144455544433334
ÖÇ244223333444444
ÖÇ355544433333344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek