BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY101ZEğitim Araştırmalarına GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; araştırma ve süreçlerine yönelik ilkeleri, yöntemleri ve eğitim alanındaki uygulamaları geniş açıdan incelemek ve öğrencilerin; araştırma desenleri, veri toplama süreci, analiz ve rapor yazma konusundaki bilgi ve anlamalarını artırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci eğitim araştırmalarındaki sorunları tartışır.
2Bilgi edinme yollarını açıklar
3Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir
4Araştırma model ve desenlerini karşılaştırır
5Nicel ve nitel araştırmaların örnekleme yöntemlerini bilir
6Probleme uygun veri toplama araçları kullanır
7Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar
8Yapılan araştırmaları analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; bilimsel araştırma süreci (Problemi belirleme) Bilimsel Bilgiye erişim; Nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleri; Desenler; Veri toplama araçlarının genel özellikleri; Veri analizi; Geçerlik ve güvenlik çalışmaları; Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama Uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacının tanıtılması
2Araştırma ve Bilimsel araştırma
3Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları
4Nicel , Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri
5Araştırma Desenleri
6Bilimsel bilgiye erişim
7Alanyazın taraması
8Ara sınav
9Nitel, Nicel ve Karma Araştırma Desenleri ve modelleri
10Veri toplama araçları
11Veri analizi
12Geçerlik güvenirlik çalışmaları
13Akademik yazım
14bilimsel araştırma etik ve ilkeleri
15Uygulama örnekleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. 3. Şener Büyüköztürk, Özcan Akgün, Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2010 PegemA Yayıncılık Ankara. 4. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5. Yıldırım, A. Şimşek H. (2000) Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik428
Tartışma14114
Makale Yazma12828
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)165
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ122322233333333
ÖÇ223332222323323
ÖÇ332233333333333
ÖÇ432333333332222
ÖÇ533333333333222
ÖÇ622232322233333
ÖÇ733332322233333
ÖÇ833332333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek