Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY101Z | Eğitim Araştırmalarına Giriş | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; araştırma ve süreçlerine yönelik ilkeleri, yöntemleri ve eğitim alanındaki uygulamaları geniş açıdan incelemek ve öğrencilerin; araştırma desenleri, veri toplama süreci, analiz ve rapor yazma konusundaki bilgi ve anlamalarını artırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci eğitim araştırmalarındaki sorunları tartışır. | 2 | Bilgi edinme yollarını açıklar | 3 | Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir | 4 | Araştırma model ve desenlerini karşılaştırır | 5 | Nicel ve nitel araştırmaların örnekleme yöntemlerini bilir | 6 | Probleme uygun veri toplama araçları kullanır | 7 | Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar | 8 | Yapılan araştırmaları analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği; araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler;
bilimsel araştırma süreci (Problemi belirleme)
Bilimsel Bilgiye erişim;
Nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleri;
Desenler;
Veri toplama araçlarının genel özellikleri;
Veri analizi;
Geçerlik ve güvenlik çalışmaları;
Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama
Uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve amacının tanıtılması | | | 2 | Araştırma ve Bilimsel araştırma | | | 3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | | | 4 | Nicel , Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri | | | 5 | Araştırma Desenleri | | | 6 | Bilimsel bilgiye erişim | | | 7 | Alanyazın taraması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nitel, Nicel ve Karma Araştırma Desenleri ve modelleri | | | 10 | Veri toplama araçları | | | 11 | Veri analizi | | | 12 | Geçerlik güvenirlik çalışmaları | | | 13 | Akademik yazım | | | 14 | bilimsel araştırma etik ve ilkeleri | | | 15 | Uygulama örnekleri | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
3. Şener Büyüköztürk, Özcan Akgün, Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2010 PegemA Yayıncılık Ankara.
4. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
5. Yıldırım, A. Şimşek H. (2000) Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 4 | 2 | 8 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 28 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|