BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AN116YSporda Motor ÖğrenmeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi UĞUR AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Psikomotor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilir.
2Psikomotor gelişim evrelerini bilir.
3Psikomotor gelişim konusunda teorisyenleri tanıyarak ve onların teorilerini anlayarak teorik bilgiyi pratikte kullanabilir.
4Motor gelişimin ilkelerini ve bu ilkeleri etkileyen faktörleri tanıma becerisi kazanır.
5Hareket dönemlerini tanıma ve bu döneme uygun davranışları anlar becerisini geliştirir.
6Çocukların fiziksel uygunluğunu ve algısal motor yeteneklerini tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimle ilgili temel kavramlar
2Çocuk gelişim modelleri
3Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı
4Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı
5Arnold havinghurst un kuramları
6Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
7Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
8ARA SINAV
9Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi
10İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim
11Temel hareketler dönemi
12Sporla ilişkili hareketler dönemi
13Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri
14Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri
15Genel Tekrar
16Yarıyıl Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer,K.& Özer, D. (1998).Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
Okuma14342
Ev Ödevi4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek