Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AN117 | Okul öncesi ve İlköğretimde Oyun ve Hareket Öğretimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Yunus Emre ÇİNGÖZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilme, | 2 | Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilme, | 3 | Yükselti antrenmanlarının temel mantığını algılayabilme | 4 | Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilme | 5 | Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilme, | 6 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme, | 7 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme, | 8 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme, | 9 | Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilme, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenmanın tanımı ve amaçları,
| | | 2 | Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri,
| | | 3 | Süperkompenzasyon kuramı.
| | | 4 | Sporda enerji metabolizmaları, | | | 5 | Sporda enerji metabolizmaları,
| | | 6 | Yüklenme yöntemleri,
| | | 7 | Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri,
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 10 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 11 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 12 | Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 13 | Yükselti antrenmanları | | | 14 | Sürantrenman | | | 15 | Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akandere, M. (2004). Eğitici okul oyunları. Nobel Yayınevi, Ankara.
Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel yayınları, Ankara.
Başaran, M. (1992). Oyunlarla Spora Hazırlık. MEB.
Bruel, C. (1995). Çocuklar için Top Oyunları. İst: Ya-pa.
Çamlıyer, H. Ve Çamliyer H. (1998). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset Bornova, İzmir. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|