BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AN113Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim YöntemleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; temel öğretim ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacak, ortaöğretim eğitim programlarının yapısal özelliklerini anlayabilecek ve ortaöğretim öğretmeninin eğitim programlarının geliştirilmesine katkılarını fark edebilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi UĞUR AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğretimle ilgili temel kavramlar tanımlar.
2Kuram, yaklaşım, yöntem ve teknikler arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
3Öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar.
4Eğitimde yaygın olarak kullanılan bazı öğretim yöntemlerini ve tekniklerini açıklar.
5Bireysel ve grupla öğretim tekniklerini uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem, Eğitim Programı, Program Geliştirme Öğrenme ve Öğretim İlkeleri Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma  Eğitim Programının Öğeleri  Program Geliştirmenin Aşamaları  Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı  Hedef Yazma İlkeleri  Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan, Devinişsel Alan  Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması  Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması  Ortaöğretim Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem
2Öğrenme ve Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları
3Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay
4Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
5Temel Kavramlar: Eğitim Programı, Program Geliştirme; Eğitim Programının Öğeleri, Program Geliştirmenin Aşamaları
6Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı
7Hedef Yazma İlkeleri, Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan
8Ara sınav
9Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Duyuşsal Alan
10Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Devinişsel Alan
11Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması
12Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması
13Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması
14Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması
15Okulöncesi Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Sönmez, V. (2004). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. (11. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek