Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AN105 | Fitness Uygulamalarında Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
farklı fiziksel ve kondisyonel özelliklere sahip kişilere özgü antrenman programlarına uygun periyotlama yöntemlerini seçebilecek ve uygulayacak beceriyi kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğretim Üyesi Zekai ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Antrenman bilimine uygun temel bilimsel tutum düzeylerini geliştirir | 2 | Fitness uygulamalarına özgü sportif test ve ölçümleri bilir uygular | 3 | Hareket ve antrenman alanındaki bilimsel yöntemleri ve güncel yaklaşımları açıklar | 4 | Fitnes Alanında ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki kariyerini sürdürebilir | 5 | Disiplinler arası çalışmalarda Uygulama ve problem çözme becerilerini kullanır. | 6 | Hareket bilimi alanındaki araştırma yöntemlerini ve veri analizi tekniklerini geliştirebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Derse katılım için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
none |
Dersin İçeriği |
Bireysel fitness koçluğu ve özelleştirilmiş fitness antrenman teknikleri, fitness antrenman programlama prensipleri, fitness için özel uygulanan spor performans testleri ve ölçümler, fitness için özgü ek egzersiz yöntemleri ve spor yaralanmaları gibi konuları içermektedir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. | | | 2 | Literatür taram ve Propriosepsiyon ve denge antrenmanlarının incelenmesi ve planlama ilkeleri | | | 3 | Fiziksel performans testlerine giriş ve test protokollerinin tanımlanması | | | 4 | Video izleme-Fonksiyonel hareket tarama testi hareket paternlerinin analiz edilmesi | | | 5 | Fonksiyonel hareket tarama testilerinin puanlanması ve analizi | | | 6 | Ön kol ve arka egzersizlerinin analizi | | | 7 | Arka kol egzersiz protokolleri | | | 8 | Ara Sınav- vize | | | 9 | Kalça egzersiz protokolleri | | | 10 | Dayanıklılıkta ağırlık çalışma Protokolleri | | | 11 | Süratte ağırlık çalışma protokolleri | | | 12 | Egzersizlerin tekrar sayıları | | | 13 | Fitness antrenman planlama ve programlama tasarım yöntemleri | | | 14 | Fiziksel performans testleri; Pliometrik test protokollerinin incelenmesi | | | 15 | Final sınavına yönelik genel tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu sınav- final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gregory Haff, G.,Travis Triplett, N. (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning, Human Kinetics e-book, U.S
Kluver, W.(2018) , Related Physical Fitness Assessment, ACSM Publishing, U.S.
Scott, P., Stephen, L., (2018) Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness, Nobel akademik yayıncılık, Ankara
Alvar, B., Sell K., Deuster P. (2017) Essentials of Tactical Strength and Conditioning, Human Kinetics e-book, U.S. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 8 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|