BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AN130Sporda Yetenek SeçimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sporda Yetenek Seçimi dersinin amacı, spor alanında yetenekli bireyleri belirleme sürecini anlamak ve bu süreçte kullanılan yöntemleri öğrenmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Bülent TATLISU
Öğrenme Çıktıları
1Sporda yetenek seçimi sürecinin amaçlarını, adımlarını ve yöntemlerini kavrayabilir
2Farklı spor dallarında aranan yetenek özelliklerini belirleme ve değerlendirebilir
3Fiziksel performans testleri, motor beceri değerlendirmeleri ve psikolojik testler gibi değerlendirme araçlarını tanıma ve kullanma becerisi kazanır
4Potansiyel yetenekleri keşfetme ve tanımlama için kullanılan yöntemleri uygulama yeteneği geliştirebilir
5Spor branşlarına göre yetenek odaklı eğitim yöntemlerini planlar ve uygulayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, yetenek seçimi sürecinin amaçları, hedefleri ve adımları detaylı olarak ele alınır. Yetenek tanımlama, keşif, ölçme ve değerlendirme süreçleri öğretilir. Öğrencilere, gözlem teknikleri, performans değerlendirmesi, fiziksel ve motor beceri testleri, psikolojik testler ve mülakatlar gibi farklı yetenek seçimi yöntemleri öğretilir. Ayrıca, farklı spor branşlarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi konuları işlenir. Hangi spor dallarında hangi yeteneklerin ön planda olduğu ve bu yeteneklerin nasıl ölçüldüğü üzerinde durulur. Yetenek seçimi sürecinin etik ve adalet ilkeleri de dersin önemli bir parçasını oluşturur. Fırsat eşitliği, çeşitlilik ve adil bir değerlendirme sürecinin nasıl sağlanacağı üzerine vurgu yapılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sporda yetenek tanımı ve önemi
2Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve gereklilikler
3Yetenek seçiminin amaçları ve hedefleri
4Yetenek seçimi sürecindeki adımlar
5Fiziksel performans testleri ve motor beceri değerlendirmeleri
6Psikolojik testler ve kişilik özelliklerinin değerlendirilmesi
7Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi
8Ara Sınav
9Hangi spor branşlarının hangi yetenekleri gerektirdiği ve bu yeteneklerin nasıl değerlendirildiği
10Seçilen yeteneklerin geliştirilmesi ve eğitim programlarının oluşturulması
11Spor performansının artırılması için yetenek odaklı eğitim yöntemleri
12Yetenek seçimi sürecinde etik sorunlar ve adalet ilkeleri
13Fırsat eşitliği ve adil değerlendirme prensipleri
14Gerçek dünya uygulamaları ve başarı hikayeleri
15Spor takımlarında yetenek seçimi süreçlerine dair örnekler ve analizler
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldırım, M. H. (2015). Sporda yetenek seçimi ve geliştirme. Detay Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma81188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek