Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AN130 | Sporda Yetenek Seçimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sporda Yetenek Seçimi dersinin amacı, spor alanında yetenekli bireyleri belirleme sürecini anlamak ve bu süreçte kullanılan yöntemleri öğrenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Bülent TATLISU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sporda yetenek seçimi sürecinin amaçlarını, adımlarını ve yöntemlerini kavrayabilir | 2 | Farklı spor dallarında aranan yetenek özelliklerini belirleme ve değerlendirebilir | 3 | Fiziksel performans testleri, motor beceri değerlendirmeleri ve psikolojik testler gibi değerlendirme araçlarını tanıma ve kullanma becerisi kazanır | 4 | Potansiyel yetenekleri keşfetme ve tanımlama için kullanılan yöntemleri uygulama yeteneği geliştirebilir | 5 | Spor branşlarına göre yetenek odaklı eğitim yöntemlerini planlar ve uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında, yetenek seçimi sürecinin amaçları, hedefleri ve adımları detaylı olarak ele alınır. Yetenek tanımlama, keşif, ölçme ve değerlendirme süreçleri öğretilir. Öğrencilere, gözlem teknikleri, performans değerlendirmesi, fiziksel ve motor beceri testleri, psikolojik testler ve mülakatlar gibi farklı yetenek seçimi yöntemleri öğretilir.
Ayrıca, farklı spor branşlarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi konuları işlenir. Hangi spor dallarında hangi yeteneklerin ön planda olduğu ve bu yeteneklerin nasıl ölçüldüğü üzerinde durulur.
Yetenek seçimi sürecinin etik ve adalet ilkeleri de dersin önemli bir parçasını oluşturur. Fırsat eşitliği, çeşitlilik ve adil bir değerlendirme sürecinin nasıl sağlanacağı üzerine vurgu yapılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sporda yetenek tanımı ve önemi | | | 2 | Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve gereklilikler | | | 3 | Yetenek seçiminin amaçları ve hedefleri | | | 4 | Yetenek seçimi sürecindeki adımlar | | | 5 | Fiziksel performans testleri ve motor beceri değerlendirmeleri | | | 6 | Psikolojik testler ve kişilik özelliklerinin değerlendirilmesi | | | 7 | Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hangi spor branşlarının hangi yetenekleri gerektirdiği ve bu yeteneklerin nasıl değerlendirildiği | | | 10 | Seçilen yeteneklerin geliştirilmesi ve eğitim programlarının oluşturulması | | | 11 | Spor performansının artırılması için yetenek odaklı eğitim yöntemleri | | | 12 | Yetenek seçimi sürecinde etik sorunlar ve adalet ilkeleri | | | 13 | Fırsat eşitliği ve adil değerlendirme prensipleri | | | 14 | Gerçek dünya uygulamaları ve başarı hikayeleri | | | 15 | Spor takımlarında yetenek seçimi süreçlerine dair örnekler ve analizler | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldırım, M. H. (2015). Sporda yetenek seçimi ve geliştirme. Detay Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 11 | 88 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 11 | 88 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|