BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AN102Zİstatistik Bilimine GirişSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İstatistiğin temel kavramları, betimleyici istatistikler ve parametreler, örnekleme kuramına giriş ve temel örnekleme yöntemleri, istatistiksel yorumlama yapılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mine IŞIK
Öğrenme Çıktıları
1Hipotez testleri ve sosyal araştırmalarda veri analizleri konularını inceleyerek öğrencilerin kendi araştırmalarında istatistik bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde uygulamasını sağlamaktır.
2Temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun istatistiksel analiz yöntemini seçme ve bu analizleri bilgisayar ortamında (SPSS programı aracılığıyla) yaparak sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırabilmektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
İstatistiksel analizler, Parametrik - Parametrik Olmayan Testler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayar Uygulamalı Temel İstatistik dersine giriş ve temel kavramların açıklanması
2Verilerin toplanması ve frekans tabloları
3Merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama , mod, medyan, harmonik ortalama, geometrik ortalama..)
4Değişkenlik ve asimetri ölçüleri değişim aralığı, standart sapma, varyans, varyasyon katsayısı, ortalama mutlak sapma
5Örnekleme dağılımları ve tahmin etme
6Bir ortalamanın hipotez testi ve güven sınırları (Z dağılışı)
7Örneklem ortalaması ve varyansının özellikleri, nokta tahmini, güven aralıkları
8Ara Sınav
9Nicel karar yöntemlerine ilişkin temel kavramlar, istatistiksel yöntemlerin sınıflandırılması ve uygun yöntemin seçim süreci
10Parametrik testler: Bağımsız örneklem t testi, eşlenik örneklem t test, tek örneklem t testi
11Parametrik olmayan testler: Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Ki-kare homojenlik testi, Ki-kare bağımsızlık testi, Ki-kare uyum testi, Wilcoxon testi
12Korelasyon testi, Kısmi korelasyon testi
13Tek Yönlü ANOVA, İki Yönlü ANOVA
14Tek Yönlü MANOVA, İki Yönlü MANOVA
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kayhan, R.F., Çakır, G. ve Çakır, H.B. (2021). Spor Bilimlerinde Veri Analizine Giriş 'SPSS Uygulamalı', Editör: Arslan Kalkavan, Efe Akademi. Alpar, R. (2000). Spor Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik - Güvenirlik, Detay Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Bireysel Çalışma14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13244431
ÖÇ23244431
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek