|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AN102Z | İstatistik Bilimine Giriş | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | İstatistiğin temel kavramları, betimleyici istatistikler ve parametreler, örnekleme kuramına giriş ve temel örnekleme yöntemleri, istatistiksel yorumlama yapılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Mine IŞIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hipotez testleri ve sosyal araştırmalarda veri analizleri konularını inceleyerek öğrencilerin kendi araştırmalarında istatistik bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde uygulamasını sağlamaktır. | 2 | Temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun istatistiksel analiz yöntemini seçme ve bu analizleri bilgisayar ortamında (SPSS programı aracılığıyla) yaparak sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırabilmektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | İstatistiksel analizler, Parametrik - Parametrik Olmayan Testler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilgisayar Uygulamalı Temel İstatistik dersine giriş ve temel kavramların açıklanması | | | 2 | Verilerin toplanması ve frekans tabloları | | | 3 | Merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama , mod, medyan, harmonik ortalama, geometrik ortalama..) | | | 4 | Değişkenlik ve asimetri ölçüleri değişim aralığı, standart sapma, varyans, varyasyon katsayısı, ortalama mutlak sapma | | | 5 | Örnekleme dağılımları ve tahmin etme | | | 6 | Bir ortalamanın hipotez testi ve güven sınırları (Z dağılışı) | | | 7 | Örneklem ortalaması ve varyansının özellikleri, nokta tahmini, güven aralıkları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Nicel karar yöntemlerine ilişkin temel kavramlar, istatistiksel yöntemlerin sınıflandırılması ve uygun yöntemin seçim süreci | | | 10 | Parametrik testler: Bağımsız örneklem t testi, eşlenik örneklem t test, tek örneklem t testi | | | 11 | Parametrik olmayan testler: Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Ki-kare homojenlik testi, Ki-kare bağımsızlık testi, Ki-kare uyum testi, Wilcoxon testi | | | 12 | Korelasyon testi, Kısmi korelasyon testi | | | 13 | Tek Yönlü ANOVA, İki Yönlü ANOVA | | | 14 | Tek Yönlü MANOVA, İki Yönlü MANOVA | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kayhan, R.F., Çakır, G. ve Çakır, H.B. (2021). Spor Bilimlerinde Veri Analizine Giriş 'SPSS Uygulamalı', Editör: Arslan Kalkavan, Efe Akademi.
Alpar, R. (2000). Spor Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik - Güvenirlik, Detay Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|