Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AN129 | Antrenörlük Eğitimi ve Etiği | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere antrenörlük mesleğinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğretmek, Antrenörlükte etiğin önemini vurgulamak ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etmek. Antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunları tanıma, değerlendirme ve çözme becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mevlüt GÖNEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel antrenörlük prensiplerini, uygulamalarını ve antrenörlük felsefesini anlama. | 2 | Sporcu gelişimi ve performans artışı için temel eğitim prensiplerini öğrenme. | 3 | Spor psikolojisi ve iletişim becerilerini anlama. | 4 | antrenörlük etiğin önemini anlama ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders antrenörlük kavramı ve temel ilkeleri, Antrenman programlarının tasarımı, yürütülmesi ve adaptasyonu, spor psikolojisi ve iletişim becerileri, Antrenörlük etiği, antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunlar ve çözüm stratejileri, Sporda liderlik ve takım dinamiği gibi konuları içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenörlük kavramı, Antrenörlüğün tanımı ve önemi ve antrenörlük felsefesi | | | 2 | Antrenörlük prensipleri ve temel beceriler, Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri. | | | 3 | Spor psikolojisi temel kavramlar | | | 4 | Antrenör-sporcu iletişimi ve motivasyon | | | 5 | Sporcu gelişimi ve performans değerlendirmesi | | | 6 | Antrenman programlarının tasarımı ve uygulanması | | | 7 | Antrenör tipleri | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Temel spor fizyolojisi ve enerji metabolizması | | | 10 | Antrenörlük etiği ve profesyonel davranış standartları | | | 11 | Etiğe duyarlı antrenörlük uygulamaları | | | 12 | Liderlik teorileri ve liderlik tarzları, Takım dinamikleri ve işbirliği becerileri | | | 13 | Spor hukuku ve kuralları | | | 14 | Final | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Yarı yıl sonu sınavı (Final) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sports Coaching: Professionalisation and Practice - John Lyle
The Ethics of Coaching Sports: Moral, Social and Legal Issues - Kenneth L. Shropshire, Keith H. Shannon
Coaching for Performance - John Whitmore
Ethics in Coaching - Patrick J. Williams, Sharon K. Stoll
Sevim, Y.; Tuncel, F.; Erol, E.; Sunay, H; Antrenör Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 10 | 6 | 60 |
Derse Katılım | 20 | 6 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|