BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MY116Kalite Yönetim SistemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, kalite anlayışının geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için güncel Kalite Sistemlerinin öğrencilere aktarılması ve uygulama yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hümeyra İSPİRLİ
Öğrenme Çıktıları
1Temel kalite kavramlarının ve bu kavramların toplam kalite yönetimi içerisindeki yeri ve öneminin anlaşılması
2Toplam Kalite Yönetiminin görevleri ve amaçlarının kavranması
3Toplam Kalite Yönetimi uygulama adımlarının öğrenilmesi
4Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilecek bilgi düzeyine sahip olunması
5Akreditasyon, kalibrasyon kavramlarının ve Türk Akreditasyon Kurumunun (TÜRKAK) görevlerinin öğrenilmesi
6Problem çözümünde Kalite Kontrol Çemberlerinde kullanılan teknikleri kullanabilecek yeterliliğe erişilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kalite ve genel kavramlar, klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışının karşılaştırılması, kalite yönetiminin tanımı, toplam kalitenin tarihsel gelişimi, toplam kalitenin felsefesi, kalite yönetiminin özellikleri, kalite yönetimi uygulama adımları, toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler, ISO 9000 standartları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalitenin Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Geleneksel Kalite ve Günümüz Kalite Anlayışı
2Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar
3Kalite Yönetim Sistemleri Standart ve Standardizasyon
4Toplam Kalite Yönetimine Duyulan İhtiyaç
5Toplam Kalite Yönetiminin Temel Öğeleri ve Önemi
6Toplam Kalite Yönetimini Etkileyen Temel Faktörler
7Toplam Kalite Yönetiminin Organizasyon Yapısı ve Uygulanması
8Ara sınav
9Toplam Kalite Yönetiminde Dökümantasyon ve Bilgi Yönetimi
10Akreditasyon, Kalibrasyon ve Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK)
11Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama, Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme)
12Toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları
13Çevre standartları
14Kalite yönetim sistemi modelleri
15Kalite yönetim sistemi modelleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Said, "Toplam Kalite Yönetimi", Nobel Yayın Dağıtım, 2006 KAVRAKOĞLU, İbrahim, "Toplam Kalite Yönetimi", KalderYayını, 1996. ŞALE, İsmail, "ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları", Seçkin yayıncılık, 2004 Orhan Küçük, “Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemleri”, Seçkin Kitabevi " Muharrem TUNA - İlkay GÜLER "Kalite Yönetim Sistemleri" , Detay Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5630
Ev Ödevi11818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)165
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1311111111113
ÖÇ2311113112144
ÖÇ3312123523232
ÖÇ4311122325223
ÖÇ5413123335233
ÖÇ6425144535344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek