Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MY116 | Kalite Yönetim Sistemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, kalite anlayışının geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için güncel Kalite Sistemlerinin öğrencilere aktarılması ve uygulama yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hümeyra İSPİRLİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel kalite kavramlarının ve bu kavramların toplam kalite yönetimi içerisindeki yeri ve öneminin anlaşılması | 2 | Toplam Kalite Yönetiminin görevleri ve amaçlarının kavranması | 3 | Toplam Kalite Yönetimi uygulama adımlarının öğrenilmesi | 4 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilecek bilgi düzeyine sahip olunması | 5 | Akreditasyon, kalibrasyon kavramlarının ve Türk Akreditasyon Kurumunun (TÜRKAK) görevlerinin öğrenilmesi | 6 | Problem çözümünde Kalite Kontrol Çemberlerinde kullanılan teknikleri kullanabilecek yeterliliğe erişilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kalite ve genel kavramlar, klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışının karşılaştırılması, kalite yönetiminin tanımı, toplam kalitenin tarihsel gelişimi, toplam kalitenin felsefesi, kalite yönetiminin özellikleri, kalite yönetimi uygulama adımları, toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler, ISO 9000 standartları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalitenin Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Geleneksel Kalite ve Günümüz Kalite Anlayışı | | | 2 | Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar | | | 3 | Kalite Yönetim Sistemleri Standart ve Standardizasyon | | | 4 | Toplam Kalite Yönetimine Duyulan İhtiyaç | | | 5 | Toplam Kalite Yönetiminin Temel Öğeleri ve Önemi | | | 6 | Toplam Kalite Yönetimini Etkileyen Temel Faktörler | | | 7 | Toplam Kalite Yönetiminin Organizasyon Yapısı ve Uygulanması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Toplam Kalite Yönetiminde Dökümantasyon ve Bilgi Yönetimi | | | 10 | Akreditasyon, Kalibrasyon ve Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) | | | 11 | Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama, Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme) | | | 12 | Toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları | | | 13 | Çevre standartları | | | 14 | Kalite yönetim sistemi modelleri | | | 15 | Kalite yönetim sistemi modelleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Said, "Toplam Kalite Yönetimi", Nobel Yayın Dağıtım, 2006
KAVRAKOĞLU, İbrahim, "Toplam Kalite Yönetimi", KalderYayını, 1996.
ŞALE, İsmail, "ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları", Seçkin yayıncılık, 2004
Orhan Küçük, “Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemleri”, Seçkin Kitabevi "
Muharrem TUNA - İlkay GÜLER "Kalite Yönetim Sistemleri" , Detay Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 2 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|