|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İK101Z | Bilimsel Araştırmalarda Yöntem ve Etik | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, bilimsel bir çalışmanın etik kurallar doğrultusunda nasıl yapılacağını ortaya koymaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Şaduman YILDIZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel araştırma yapmanın aşamalarını açıklayabilme. | 2 | İyi bir literatür taramasının nasıl yapılacağını öğrenme. | 3 | Bilimsel ahlak ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını ortaya koyma. | 4 | Yapılan çalışmanın iyi dergilerde yayınlanmasını sağlayabilme. | 5 | Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda ortaya çıkan problemleri çözmek için çözüm yolları geliştirebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırmanın aşamaları, bilimsel araştırmada yöntem, literatür taraması, tez yazımı, makale yazımı, etik ve ahlak kavramları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Kavramlar: Bilimin tanımı ve nitelikleri, bilgi, bilimin özellikleri, bilimin amaçları, bilimsel araştırma, bilimsel yöntem, bilimsel yöntemin temel nitelikler. | | | 2 | Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırmanın Aşamaları: Araştırma Süreci ve Planlama - Bilim ve araştırma ilişkisi, bilimsel araştırma ve önemi, bilimsel araştırmada teknolojinin yeri ve önemi, bilimsel araştırmanın özellikleri, araştırmanın konusu, araştırmanın amacı, araştırmanın gerekçesi, araştırmanın sınırlılıkları ve varsayımları, yöntem, sonuç, öneriler. | | | 3 | Bilimsel Araştırmada Yöntem: Araştırmanın modeli, ana kütle ve örneklem, veri, veri çeşitleri, veri toplama teknikleri ve araçları, verilerin analiz edilmesi. | | | 4 | Literatür Taraması: Literatür taraması nedir ve nasıl yapılır, literatür taraması bizlere neler kazandırır, literatür tarama sistemleri, literatür taramasında kütüphaneler, bilimsel dergiler, süreli yayınlar ve kütüphaneler, internetten faydalanma. | | | 5 | Tez Yazımı: Bayburt Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu, kaynakça ve atıf yöntemleri. | | | 6 | Tez İncelemesi. | | | 7 | Makale Yazımı: İyi bir makale nasıl olmalı, yazmaya başlamadan önce ne yapmalı, hazırlık aşaması, makalenin yapısı ve fonksiyonu, başlık, özet, giriş, giriş bölümünde dikkat edilmesi gereken hususlar, yöntem, sonuç, kaynaklar. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Makale İncelemesi. | | | 10 | Makalenin Yayınlanması ve Hakemli Dergilerde Değerlendirme. | | | 11 | Anket, anket türleri, Anket Hazırlama. | | | 12 | Öğrenciler Tarafından Hazırlanan Anketlerin Değerlendirilmesi. | | | 13 | ISI, SCI ve SCIE Etki Faktörü ve Acil İndeks Kavramları. | | | 14 | Proje Yazımı: Proje nedir, proje çeşitleri, nasıl yazılır? | | | 15 | Etik ve Ahlak Kavramları: Etik, bilimsel etik kuralları, bilimsel yanıltma biçimleri. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Seyidoğlu, H. (2009). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı: Toplumsal Bilimler Alanında Tez, Seminer Ve Rapor Hazırlama, Bilgisayardan Ve Kütüphanelerden Yararlanma Klavuzu, 10. Baskı, Güzem Can Yayınları.
Küçük, O. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ekin Yayınları.
Murray, R. (2019). Tez Nasıl Yazılır? Çeviren: Şakir Çınkır, Genişletilmiş 4. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Problem Çözümü | 2 | 4 | 8 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|