Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK150 | Kamu Yönetimi ve Etik | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kamu yönetiminde karşılaşılan birçok problemin çözülmesi noktasında oldukça önemli bir kavram olan kamu yönetimi etiği kavramının tarihsel gelişiminin ve günümüzdeki öneminin tartışılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Muhammed Enes KAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik ve Ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 2) Kamu yönetimi etiği kavramını ve önemini öğrenir. | 3 | Günümüzde kamu yönetimi etiğinin durumu ve yolsuzlukla mücadeledeki rolü hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olma, etik ilklere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme ve yayınlama | 5 | Meslek etiği kavramını tarihsel, toplumsal boyutlarıyla analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kamu yönetimi ve etik dersinin içeriği; kamu yönetimi etiğinin felsefi kökenleri ve kamu yönetimi etiği, etiğe ilişkin yapılan sınıflandırmalar, etik ve kamu yönetimi arasındaki ilişkiler, etik değerlerin kamuda karar alam süreçleri üzerindeki etkileri, kamuda çıkar çatışmaları, bilgi uçurma kavramı ve uluslararası alanda bilgi uçurma yasaları, yolsuzluk nedenleri ve etkileri, Türk kamu yönetiminde etik mevzuatın incelenmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kamu Yönetimi Etiğinin Felsefi Kökenleri Ve Ahlak Felsefesi | | | 2 | Etik Kavramına İlişkin Genel Bilgiler | | | 3 | Etik Çeşitleri | | | 4 | Etik İle İlgili Yaklaşımlar | | | 5 | Kamu Yönetiminde Saydamlık | | | 6 | Kamu Yönetiminde Etiğin Önemi | | | 7 | Kamuda Etik Liderlik Ve Etik Yönetim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yolsuzluk Ve Etik | | | 10 | Yönetişim Ve Etik | | | 11 | Uluslararası Örgütler Ve Etik | | | 12 | Kamu Yönetiminde Etik Uygulamalar Ve Sorunlar | | | 13 | Türkiye’de Etik Mevzuat | | | 14 | Kamu Görevlileri Etik Kurulu, Etik Komisyonlar | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kılavuz, R. (2003). Kamu Yönetiminde Etik ve Bir Sorun Alanı Olarak Yozlaşma,. Seçkin Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|