Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK140 | Karşılaştırmalı Anayasa Hukuku | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Karşılaştırmalı hukuk metodolojisine göre farklı anayasal gelenekleri, kurumları ve yapıları değerlendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAPUSIZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı anayasal gelenekleri öğrenecek, | 2 | Karşılaştırmalı anayasa hukukuna farklı metodolojik yaklaşımları kavrayacak, | 3 | Hukuk kültürleri ve gelenekleri arasındaki farklılıkları hatırlayacak, | 4 | İşlevsel, yapısal ve yorumsal yöntemlerin karşılaştırmalı hukuka katkısını değerlendirecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste anayasal sistemlerin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi temelinde bir dizi konuya değinilecektir. Buna göre, öncelikle Anayasa Yargısına sahip bazı ülke örnekleri üzerinden Anayasa Yargısı yapan mahkemelerin yapısının nasıl oluştuğu, hâkimlerinin nasıl seçildiği, anayasa yargısına ilişkin otoritenin kaynağı ve meşruiyeti gibi konular karşılaştırmalı bir şekilde ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar ve Tanımlar | | | 2 | Karşılaştırmalı Anayasa Hukuku Metodolojileri | | | 3 | Anayasa Türleri I | | | 4 | Anayasa Türleri II | | | 5 | Yargı, Anayasa Mahkemeleri ve Anayasal Yargı | | | 6 | Anayasal Yorum | | | 7 | Anayasal Değerler ve İlkeler | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | ABD Anayasası | | | 10 | İngiltere Anayasal Düzeni | | | 11 | İngiltere Anayasal Düzeni | | | 12 | İtalyan Anayasası | | | 13 | Türkiye Anayasası | | | 14 | Karşılaştırmalı Anayasa Hukuku ve Uluslararası Hukuk | | | 15 | Anayasa Hukukun uluslararasılaştırılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ernest E. Hirş, Hukuk Felsefesi ve Hukuk Sosyolojisi Dersleri, Ankara 2001. Erwin Chemerinsky, Constitutional Law: Principles and Policies, 2013
Kemal Gözler, Anayasa Hukuku Genel Esasları, Bursa 2011.
Zühtü Arslan, Anayasa Teorisi, Ankara 2008.
Mehmet Merdan Hekimoğlu, Anayasa Hukukunda Karşılaştırmalı Demokratik Hükümet
Sistemleri ve Türkiye, Ankara 2009.
Kemal Gözler, Devlet Başkanları: Bir Karşılaştırmalı Anayasa
Hukuku İncelemesi, Bursa 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 8 | 4 | 32 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|