Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK138 | Medya ve İletişim | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin medya gündemini belirleyen konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve medya metinlerini eleştirel analize tabi tutmalarına yardımcı olmaktır. İletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi.Gökhan Kömür |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla destekleyecek ve uygulamalı bilgilere sahip olacak. | 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanacak. | 3 | İletişim ortamları ve araçları hakkında mesleki bilgiye sahiptir. | 4 | Alan ile ilişkili bilgi kaynaklarını ve teknolojileri kullanır. | 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 6 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 8 | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder. | 9 | Ulusal ve uluslararası gündemdeki gelişmeleri izler. | 10 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilere iletişimin farklı biçim ve araçlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve yöntemsel beceriyi sağlar. Ders, interdisipliner bir alan olan iletişim çalışmalarının temel konu ve sınırlarını tanımlar ve öğrencilerin medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmalarına yardımcı olur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim Süreci | | | 2 | İletişim Süreci | | | 3 | İletişim Türleri | | | 4 | İletişim Türleri | | | 5 | İletişim Modelleri | | | 6 | İletişim Modelleri | | | 7 | İletişim Kuramları | | | 8 | İletişim Kuramları | | | 9 | Medya Kavramı ve Toplum | | | 10 | Medya Kavramı ve Toplum | | | 11 | Medya ve Kamuoyu | | | 12 | Medya ve Kamuoyu | | | 13 | Medya, Siyaset, Propaganda | | | 14 | Türkiye’de Medya | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Kitle İletişim Kuramları- Levent Yaylagül
-Kitle İletişim Kuramları- Kavramlar, Okullar, Modeller- Burak Özçetin
Medya Çalışmaları -Dan Laughey |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|