BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBK127Afet Yönetimi-Teori, Uygulama ve Tartışmalar Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Afet ve afetlere ilişkin bilgi aktarımını sağlayacak, toplumun bilgilenmesini sağlayarak farkındalık yaratacak projelerin geliştirilmesine imkân sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hayriye ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Afet ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur
2Afet yönetimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
3Afet yönetiminin merkezi, yerel yönetimi ve uluslararası düzeyi hakkında bilgi sahibi olur.
4Afet zararlarının azaltılması, kentsel süreçler, afet ve kalkınma ilişkisi ve uluslararası boyutu hakkında bilgi sahibi olur, analiz ve tartışma yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi Doğal ve beşeri afetler Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri İklim değişikliği ve meteorolojik afetler Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri Afet yönetiminde etik değerler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, kaynaklar, araç ve gereçler, afet ve risk kavramları hakkında bilgi
2Doğa ve insan kaynaklı afetler hakkında bilgilenme
3Meteorolojik kökenli afetler: Sel, heyelan, çığ, don olayları, dolu, tipi, kasırga, tayfun hakkında bilgilenme
4İklim kökenli afetler: Kuraklık, fırtına, sis, yıldırım, orman yangınları
5insan Kaynaklı Afetler: İlkim Değişikliği
6İnsan Kaynaklı Afetler: Çevre Sorunları; su, hava, toprak kirlenmesi
7İnsan Kaynaklı Afetler: Savaşlar, endüstriyel kazalar, göç ve mülteci sorunları
8Arasınav
9Afet yönetimi, risk yönetimi ve kriz yönetimi
10Afet yönetimi döngüsü; Afet zararlarının azaltılması, hazırlık, müdahale ve iyileştirme
11Afetler ve sürdürülebilir kalkınma ilişkisi
12Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; Türkiye deprem yönetmeliği
13Afet ve risk azaltma ve uluslararası boyut
14Birleşmiş Milletler ve afet risk azaltma çalışmaları, genel tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Türkiye'nin Afet Yönetimi, Hayriye Şengün, Seçil Gül Meydan Yıldız, Binali Tercan -Afet Yönetimi, Murat Yaman, Erkan Çakır Afet Yönetimi ve Politikaları, Hayriye Şengün, Murat Yaman, Özgür Önder İlgili makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Makale Yazma10330
Makale Kritik Etme10110
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ132221222
ÖÇ232221333
ÖÇ322333333
ÖÇ422342323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek