|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK127 | Afet Yönetimi-Teori, Uygulama ve Tartışmalar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Afet ve afetlere ilişkin bilgi aktarımını sağlayacak, toplumun bilgilenmesini sağlayarak farkındalık yaratacak projelerin geliştirilmesine imkân sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Hayriye ŞENGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Afet ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Afet yönetimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Afet yönetiminin merkezi, yerel yönetimi ve uluslararası düzeyi hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Afet zararlarının azaltılması, kentsel süreçler, afet ve kalkınma ilişkisi ve uluslararası boyutu hakkında bilgi sahibi olur, analiz ve tartışma yapabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi Doğal ve beşeri afetler Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri İklim değişikliği ve meteorolojik afetler Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri Afet yönetiminde etik değerler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, kaynaklar, araç ve gereçler, afet ve risk kavramları hakkında bilgi | | | 2 | Doğa ve insan kaynaklı afetler hakkında bilgilenme | | | 3 | Meteorolojik kökenli afetler: Sel, heyelan, çığ, don olayları, dolu, tipi, kasırga, tayfun hakkında bilgilenme | | | 4 | İklim kökenli afetler: Kuraklık, fırtına, sis, yıldırım, orman yangınları | | | 5 | insan Kaynaklı Afetler: İlkim Değişikliği | | | 6 | İnsan Kaynaklı Afetler: Çevre Sorunları; su, hava, toprak kirlenmesi | | | 7 | İnsan Kaynaklı Afetler: Savaşlar, endüstriyel kazalar, göç ve mülteci sorunları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Afet yönetimi, risk yönetimi ve kriz yönetimi | | | 10 | Afet yönetimi döngüsü; Afet zararlarının azaltılması, hazırlık, müdahale ve iyileştirme | | | 11 | Afetler ve sürdürülebilir kalkınma ilişkisi | | | 12 | Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; Türkiye deprem yönetmeliği | | | 13 | Afet ve risk azaltma ve uluslararası boyut | | | 14 | Birleşmiş Milletler ve afet risk azaltma çalışmaları, genel tartışma | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Türkiye'nin Afet Yönetimi, Hayriye Şengün, Seçil Gül Meydan Yıldız, Binali Tercan
-Afet Yönetimi, Murat Yaman, Erkan Çakır
Afet Yönetimi ve Politikaları, Hayriye Şengün, Murat Yaman, Özgür Önder
İlgili makaleler | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Makale Yazma | 10 | 3 | 30 | Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Okuma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|