|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK124Z | Kamu Yönetiminin Yapısal ve İşlevsel Sorunları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin genel ve özel olarak iki temel amacı vardır. Bu dersin genel amacı; kamu yönetiminin, örgütlenmesi, yapısal ve işlevsel sorunları, değişim ve dönüşüm süreci hakkında temel bilgilerin edinilmesinin sağlanmasıdır. Diğer amaç ise; edinilen bu bilgiler ışığında, Türk Kamu Yönetimi’nin yapısı, özellikleri, sorunlarının değerlendirilmesi ve çözüm önerilerinin ortaya konulmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. ESMERAY ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | i. Ders içeriğinde yer alan konuların kavramsal ve kuramsal çerçevesiyle ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | ii. Kamu yönetiminin yapısal ve işlevsel sorunlarını öğrenir ve bu sorunlar hakkında yorum yapabilme yeteneği kazanır. | 3 | iii. Türkiye’de kamu yönetimi disiplininin temel sorunlarını analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 | iv. Kamu yönetiminde insan kaynakları sorununu öğrenir ve analiz edebilir, | 5 | v. Küreselleşme sürecinde değişen kamu hizmeti konusunda bilgi sahibi olur ve analiz eder, | 6 | vi. Siyaset bürokrasi ilişkisini öğrenir, bu konudaki sorunlar ve çözümler hakkında bilgi sahibi olur ve değerlendirir, | 7 | vii. Alanla ilgili araştırma yapma, kendini ifade etme, sunum, iletişim ve özgün çalışmalar yapma, akademik yazı yazabilme beceri, yetkinliğini geliştirir ve bu konuda deneyim kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kamu yönetiminin yapısı, denetlenmesi, temel sorunları, devlette meydana gelen gelişmeler, kamu yönetiminin yapısal değişim sorunu, kamu yönetimi reformları, kamu reformlarının başarılı olmayışının sebepleri, siyaset- bürokrasi ilişkisi ve küreselleşme sürecinde değişen kamu hizmeti. Türk kamu yönetimi, yapısı, siyaset bürokrasi ilişkisi sorunları, değişim ve dönüşüm süreci, çözüm önerileri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders planı ve ders işleme yöntemleri, beklentiler. Kavramsal çerçeve ve temel kavramlar; devlet, kamu yönetimi, kamu örgütleri, kamu hizmeti | | | 2 | Siyasi rejimler ve sistemler. Makale/kitap okumaları ve konu seçimleri; | | | 3 | Kamu yönetiminin yapısal görünümü ve sorunları. | | | 4 | Devlette meydana gelen değişimler, kamu yönetimine etkisi, yapısal değişim sorunu | | | 5 | Yönetsel reformlar, yönetsel reformlarda başarısızlık nedenleri | | | 6 | Küreselleşme sürecinde değişen kamu hizmeti anlayışı ve bağımsız idari otoriteler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kamu yönetiminde insan kaynakları sorunu | | | 9 | Kamu yönetiminin denetimi. Makale/kitap okumaları ve konu seçimleri | | | 10 | Türk Kamu Yönetimi’nin yapısı, örgütlenmesi | | | 11 | Türk Kamu Yönetimi’nin sorunları | | | 12 | Merkeziyetçilik, yerellik; merkez yerel yönetim ilişkileri | | | 13 | Makale sunumları | | | 14 | Makale sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Parlak, B. (2008). Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar. Ankara: Turhan Kitabevi.
Çukurçayır, M.A., Gökçe, G.(2007). Kamu Yönetiminin Yapısal ve İşlevsel Sorunları, Çizgi Kitapevi.
Gözler, K. (2018). Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Ekin Kitabevi, Bursa.
Karasu, K. (2009: “Yeni Kamusal' Örgütler: Kamu Yararı Şirketleri”, AÜ SBF Dergisi, 64/3, Temmuz-Eylül,
s. 117-147.
Özsoy Boyunsuz, Şule, Dünyada Başkanlık Sistemleri, İmge Kitabevi, Ankara 2017.
Ergun, Turgay (2004). Kamu Yönetimi/Kuram Siyasa Uygulama, TODAİE Yayınları
Ergun, Turgay (1997). Postmodernizm ve Kamu Yönetimi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 30, Sayı 4 alt 30, Aralık 1997. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 | Final Sınavı | 1 | 90 | 90 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|