Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK119 | Milliyetçilik Kuramları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Milliyetçilik konusunda bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ.DR. İSMAİL DURSUNOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Milliyetçilik ideolojisi öğrenilir. | 2 | 2. Milliyetçilikle ilgili farklı yaklaşımlar öğrenilir. | 3 | 3. Milliyetçilik ve diğer ideolojilerin ilişkisi öğrenilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Milliyetçilikle ilgili farklı kuramsal yaklaşımlar ele alınmaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1.Hafta: Farklı milliyetçilik tanımları | | | 2 | 2.Hafta: Milliyetçilik türleri | | | 3 | 3.Hafta: İlkçi yaklaşım | | | 4 | 4.Hafta: Modernist Yaklaşım I | | | 5 | 5.Hafta: Modenrist yaklaşım II | | | 6 | 6.Hafta: Etno-sembolist yaklaşım | | | 7 | 7.Hafta: Vize Sınavı | | | 8 | 8.Hafta: Bir söylem olarak milliyetçilik | | | 9 | 9.Hafta: Milliyetçilik ve liberalizm | | | 10 | 10: Hafta: Milliyetçilik ve çok kültürlülük | | | 11 | 11. Hafta: Milliyetçilik ve siyasi kimlik | | | 12 | 12: Hafta: Milliyetçilik ve küreselleşme | | | 13 | 13: Hafta: Sunumlar | | | 14 | 14: Hafta: Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anthony D. Smith (1998), Nationalism and Modernism: A Critical Survey of Recent Theories of Nation and Nationalism, London: Routledge.
Umut Özkırımlı (2000), Theories of Nationalism, A Critical Introduction, Palgrave Macmillan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|