Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK116 | Siyasal İktisat Kuramları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı; siyasal iktisat kuramları hakkında bilgi edinmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Turgut BAYRAMOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci;
İktisat tarihinde geriye doğru belli başlı iktisat kuramcılarını ve kuramlarını tanır. | 2 | İktisat kuramları arasındaki farkları görerek güncel iktisadi konuları hakkında yorumlar yapabilme gücüne ulaşır. | 3 | Öğrenci, ana akım iktisat ile alternatif iktisadi görüşleri öğrenerek karşılaştırma yapma imkânı kazanır | 4 | İktisadi literatürü öğrenmiş olan öğrenci güncel iktisadi sorunlara yorum yapma kabiliyeti kazanır. | 5 | Kavram düzeyinde düşünebilme ve yorum yapma becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İktisat kuramları çerçevesinde kuramların öğrenilmesi, bu kuramların iktisat ve siyaset mekanizması ile bağlantılarının kurulması amaçlanmaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği ve işlenme yöntemi hakkında bilgilendirme yapılmaktadır. | | | 2 | Dersin kavramları hakkında tanımlar yapmak: siyaset, iktisat, politik iktisat, kalkınma, uluslararası kurumlar, siyaset bilimi ve iktisat teorisyenleri | | | 3 | Kamusal kesim ve özel kesim ayrımı | | | 4 | Siyaset biliminin teorisyenlerini tanımak | | | 5 | İktisadın teorisyenlerini tanımak | | | 6 | Uluslararası örgütler ve bunların etki alanlarını anlamak | | | 7 | Regülasyon ve deregülasyonları takip etmek | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ekonomik analiz yöntemleri | | | 10 | Kurumsal iktisat | | | 11 | Bürokrasi ve rant ekonomisi gerekliliği ve gereksizliği | | | 12 | Tarihsel süreçte yaşanan dönüşümler ve kırılmalar | | | 13 | Öğrencilerin sunumlarının dinlenmesi | | | 14 | Sosyal olayların yapay zeka gibi yöntemlerle ne kadar incelenebileceğinin tartışılması | | | 15 | Yarıyılın değerlendirilmesi ve öğrencilerin katkıları | | | 16 | Yarıyıl Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İktisat Kuramının Geçmişine Bakış, Mark Blaug, Efil Yayınevi Yayınları, 2015
İktisadi düşünceler-Doktrinler ve Teoriler, Prof. Dr. Ali Özgüven, Filiz Kitabevi, 2005, İstanbul.
Parasal İktisat Kuram ve Politika, Fatih Özatay, 4. Baskı Efil Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Beyin Fırtınası | 13 | 2 | 26 |
Makale Yazma | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|