Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK106 | Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, siyaset ve bürokrasi arasındaki ilişkileri tarihsel bir perspektif çerçevesinde kavrar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ.DR. SİNAN YAZICI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kamu yönetim alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek. | 2 | Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımları bilir ve tartışır. | 3 | Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimleri anlar ve tartışmalara katılır. | 4 | Özel-Kamu kurumlarında yeni yönetim tekniklerini uygulayabilme | 5 | Eleştirel bir tarzda yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını sorgulanabilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımlar; kamu yönetiminde yeni konular, kavramlar ve kurumlar; dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimler ve tartışmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1.Hafta: Temel Kavramlar /Devlet, Rekabet, inovasyon ve kamu yönetimi | | | 2 | 2.Hafta: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı | | | 3 | 3.Hafta: Yeni Kamu Yönetimini oluşturan Teorileri “kamu yararı bağlamında” değerlendirme | | | 4 | 4.Hafta: Post Bürokratik Kamu Yönetimi | | | 5 | 5.Hafta: Kamu Yönetiminde Yönetişim ve hesap verebilirlik | | | 6 | 6.Hafta: Kamu Politikası Yaklaşımı Temel Kavramlar ve Süreçler | | | 7 | 7.Hafta: Kamu Politikası Analizi ve karar verme | | | 8 | 8.Hafta: Vize Sınavı | | | 9 | 9.Hafta: Kamu Performans Yönetimi | | | 10 | 10. Hafta: Kamu Yönetimi ve Stratejik Yönetim | | | 11 | 11: Hafta: Stratejik Plan ve Önemi | | | 12 | 12: Hafta: E-devlet Uygulamaları ve Türkiye | | | 13 | 13: Hafta: 4. Sanayi Devrimi, Kamu Yönetimi ve Türkiye | | | 14 | 14. Hafta: Kamu Yönetiminin Geleceği üzerine tartışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yazıcı, S. (2018). İnovasyon, Rekabet Ve Devlet. Electronic Turkish Studies, 13(13).
Balcı, A., Nohutçu, A., Öztürk, N. K., & Coşkun, B. (2003). Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara:
Seçkin Yayıncılık.
Bilgiç, V. (2003). Yeni kamu yönetimi anlayışı. Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, 25-38.
Genç, F. N. (2009). Türk kamu yönetiminde stratejik planlama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23).
Araza, A., & Aslan, G. (2014). Post-modernizm ve post-bürokratik örgüt formları.
Akçakaya, M. (2016). WEBER'İN BÜROKRASİ KURAMININ BUGÜNÜ VE GELECEĞİ. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(8), 275-295. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Seminer | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Makale Yazma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|