BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBK106Kamu Yönetiminde Çağdaş YaklaşımlarSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, siyaset ve bürokrasi arasındaki ilişkileri tarihsel bir perspektif çerçevesinde kavrar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ.DR. SİNAN YAZICI
Öğrenme Çıktıları
1Kamu yönetim alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek.
2Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımları bilir ve tartışır.
3Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimleri anlar ve tartışmalara katılır.
4Özel-Kamu kurumlarında yeni yönetim tekniklerini uygulayabilme
5Eleştirel bir tarzda yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını sorgulanabilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımlar; kamu yönetiminde yeni konular, kavramlar ve kurumlar; dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimler ve tartışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11.Hafta: Temel Kavramlar /Devlet, Rekabet, inovasyon ve kamu yönetimi
22.Hafta: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı
33.Hafta: Yeni Kamu Yönetimini oluşturan Teorileri “kamu yararı bağlamında” değerlendirme
44.Hafta: Post Bürokratik Kamu Yönetimi
55.Hafta: Kamu Yönetiminde Yönetişim ve hesap verebilirlik
66.Hafta: Kamu Politikası Yaklaşımı Temel Kavramlar ve Süreçler
77.Hafta: Kamu Politikası Analizi ve karar verme
88.Hafta: Vize Sınavı
99.Hafta: Kamu Performans Yönetimi
1010. Hafta: Kamu Yönetimi ve Stratejik Yönetim
1111: Hafta: Stratejik Plan ve Önemi
1212: Hafta: E-devlet Uygulamaları ve Türkiye
1313: Hafta: 4. Sanayi Devrimi, Kamu Yönetimi ve Türkiye
1414. Hafta: Kamu Yönetiminin Geleceği üzerine tartışmalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yazıcı, S. (2018). İnovasyon, Rekabet Ve Devlet. Electronic Turkish Studies, 13(13). Balcı, A., Nohutçu, A., Öztürk, N. K., & Coşkun, B. (2003). Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Bilgiç, V. (2003). Yeni kamu yönetimi anlayışı. Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, 25-38. Genç, F. N. (2009). Türk kamu yönetiminde stratejik planlama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23). Araza, A., & Aslan, G. (2014). Post-modernizm ve post-bürokratik örgüt formları. Akçakaya, M. (2016). WEBER'İN BÜROKRASİ KURAMININ BUGÜNÜ VE GELECEĞİ. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(8), 275-295.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Seminer1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Makale Yazma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav19090
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ144444333
ÖÇ242333433
ÖÇ343334433
ÖÇ433333333
ÖÇ543444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek