|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK115 | Uluslararası Çevre Politikaları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ulusal sınırları aşan çevresel sorunlar, uluslararası yönetimi ve uluslararası çevresel rejimleri zorunlu kılar. Uluslararası Çevre Politikaları dersinin amacı; uluslararası yönetim mekanizmalarının, politikalarının oluşumunu, devletlerin, diğer uluslararası aktörlerin bu konudaki rol ve sorumluluklarını, politikaların uygulanmasında sağlanan başarıları ve başarısızlık nedenlerini incelemektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. ESMERAY ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uluslararası çevre politikasının temel kavramlarını, tarihsel sürecini, genel çerçevesini öğrenir | 2 | Çevre sorunlarının sınır tanımadığını, bu sorunların giderilmesi için ulusların iş birliği yapılması gerektiğini kavrar | 3 | Uluslararası çevre politikası ile ulusal çevre politikası arasındaki ilişkiyi kurabilme ve analiz edebilme becerisi kazanır | 4 | Çevre kirliliğinin önlenmesinde çevrenin korunmasında sorumluları ve müdahale araçlarını öğrenir, | 5 | Uluslararası örgütlerin çevre politikalarının oluşturulması ve uygulanmasındaki önemini ve bu konuda yapılması gerekenleri kavrar | 6 | Uluslararası çevre anlaşmalarını öğrenir; bu anlaşmaların ulusal politika ve uygulamalara etkileri hakkında bilgi sahibi olur | 7 | Bu konularda ve alanla ilgili araştırma yapma, kendini ifade etme, sunum, iletişim ve akademik yazı yazabilme yetkinliğini geliştirir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bu derste uluslararası çevre sorunlarının çözümünde, uluslararası çevre politikalarının oluşturulmasında devletlerin, devlet dışı aktörlerin rolleri, yaklaşımları, yaptıkları çalışmalar incelenecektir. Bu amaçla aşağıda planlaması verilen konularda literatür, siyaset, yönetim bilim teorileri ve çevreyle ilgili vaka çalışmaları birlikte incelenecek ve değerlendirilecektir. Ayrıca derste, bir takım çevresel uluslararası mekanizmaların diğerlerinden daha etkili olma nedenleri ve devletlerin neden çevresel rejimlere uymalarının önemi ortaya konulacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çevre, uluslararası çevre ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Küresel çevre sorunlarının ortaya çıkış süreci | | | 3 | Uluslararası çevre politikasının oluşumu ve uygulama süreci | | | 4 | Uluslararası çevre politikası ve uluslararası örgütler; BM, OECD, DB vd | | | 5 | Uluslararası çevre sözleşmeleri | | | 6 | Uluslararası çevre sorunları, devletlerin sorumluluğu ve Uluslararası Çevre Hukuku | | | 7 | Örnek olay/vaka/makale incelemesi, konuların seçimi | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | İklim değişikliği, biyoçeşitlilik, sürdürülebilir kalkınma ve çevre yönetişimi | | | 10 | Gönüllülerin ve diğer kamu dışındaki aktörlerin uluslararası çevre yönetişimindeki yeri | | | 11 | Uluslararası çevre politikaları ve Türkiye | | | 12 | Olay/vaka/makale sunumları | | | 13 | Olay/vaka/makale sunumları | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | K., Ayşegül (1999). Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları; Hamamcı, C. (1983) Çevre ve Hukuk, Ankara: SBF Yayını; Keleş, R., Hamamcı, C. (2014). Çevre Politikası, Ankara: İmge Kitabevi; Ertürk, H., Çevre Politikası, Ekin Kitapevi, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 | Final Sınavı | 1 | 90 | 90 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|