|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Fİ121Y | Biyofizik | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Biyofiziğin temel kavramlarının öğretilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Canlı organizmaların incelenmesinde fizik yasalarını uygulayabilme | 2 | Canlıların atom ve molekül yapısını öğrenebilme | 3 | Biyolojik makro molekülleri öğrenebilme | 4 | Enerji kavramını biyolojik sistemlere uygulayabilme | 5 | Hücre zarlarının moleküler organizasyonunu öğrenebilme | 6 | Elektromanyetik dalgaların biyolojik etki ve uygulamalarını kavrayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Biyofiziğin konusu, biyofiziğin kapsamı ve dalları, canlı organizmalarda madde ve enerji taşınım yolları ve yasaları, kuantum teorisinin temel özellikleri, hidrojen atomu, kimyasal bağlar, bağ enerjileri, Van der Waals bağları, hidrojen bağları, basit moleküllerin enerji halleri, evrensel gaz kanunu, kinetik ısı teorisi, suyun yapısı ve özellikleri, biyolojik membranların yapı ve özellikleri, radyasyonun biyofiziği | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Biyofiziğin konusu, Biyofizik ve bilimler arası ortak disiplinler | | | 2 | Biyofiziğin kapsamı ve dalları, Birer açık sistem olarak canlılar, Canlı organizmalarda madde ve enerji taşınım yolları ve yasaları | | | 3 | Atomun vektör modeli ve elektron düzeni, yörünge açısal momentumu,manyetik moment, elektron spini, toplam açısal momentum, çok elektronlu sistemlerde çiftlenimler, pauli ilkesi | | | 4 | Canlıların atomik ve moleküler içeriği, Molekül içi ve moleküller arası bağlar, kuvvetli etkileşimler, zayıf etkileşimler, Hidrojen bağı, Hidrofobik etkileşimler | | | 5 | Suyun özellikleri ve canlılar için önemi, sulu çözeltiler, asitler, bazlar | | | 6 | Biyolojik makromoleküller, aminoasitler,peptit bağı, proteinler, nükleik asitler, lipitler | | | 7 | Biyolojik sistemlerde enerji dönüşümleri, Termodinamiğin birinci yasası, termodinamiğin ikinci yasası, | | | 8 | Gibbs serbest enerjisi, fotosentez, solunum, Biyomoleküler sistemlerde enerji aktarımı, Reaksiyonlar ve kataliz etkisi, İnsanda enerji gereksinimi | | | 9 | Hücre ve hücre zarı, difüzyon, fick yasaları, zarlarda difüzyon ve osmos | | | 10 | Hücre zarlarının moleküler organizasyonu, hücre zarlarında tanecik geçişleri, pasif taşınım, aktif taşınım | | | 11 | Işıma ve canlılar, elektromanyetik dalgaların biyolojik etki ve uygulamaları, radyo dalgaları, mikrodalgalar, Kızıl ötesi ışınlar, görünür ışık, morötesi ışınlar, laser ve biyolojik etkileri | | | 12 | X-ışınlarının saçılma ve soğrulma mekanizmaları, X-ışınlarının özellikleri, biyolojik etkileri | | | 13 | Radyoaktivite, alfa şınları, beta ışınları, gama ışınları, aktiflik ve yarı ömür, | | | 14 | Işımanın soğrulması ve etkileri ile ilgili kavramlar ve birimleri, İyonlayıcı ışımanın biyolojik etki ve uygulamaları, Radyasyondan korunma | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Biophysics: An Introduction, Roland Glaser, Springer; 2nd ed. 2012, ISBN-13 : 978-3662495964 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|