Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Fİ122 | İleri Algoritmalar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı aşağıdaki şekilde belirtebilmektedir;
* Öğrencilerin ileri algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları yapısal bir programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
* Algoritmaları, kullanımlarını motive eden gerçek hayattaki problemlere bakarak tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAKUŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler farklı tip ileri algoritmaları ve kullanım amaçlarını sınıflayabilecektir | 2 | Öğrenciler farklı tip ileri algoritmaların zaman ve uzay karmaşıklıklarını açıklayabilecektir. | 3 | Öğrenciler belirli hesaplama problemlerini çözmek üzere verimli “açgözlü” algoritmalar yaratabilecektir. | 4 | Öğrenciler belirli hesaplama problemlerini çözmek üzere verimli “böl ve yönet” tipi algoritmalar kodlayabilecektir. | 5 | Öğrenciler belirli optimizasyon problemlerini çözmek üzere verimli “dinamik programlama” algoritmaları formüle edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Mevcut değil. |
Dersin İçeriği |
Öğrenciler bilgisayar uygulamalarında karışılacakları bir dizi tasarım ve analiz tekniklerini öğreneceklerdir. 'Aç Gözlü (Greedy)' algoritmalar, 'Böl ve Fthet (Divide and Conquer)', 'Azalt ve Fethet (Decrease and Conquer), 'Dönüştür ve Fethet (Transform and Conquer)', 'Kaba Kuvvet (Brute Force)' tipi algoritmalar ve dinamik programlama (Dynamic Programming) gibi farklı örnek uygulamalar ile ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Temel Kavramlar | | | 3 | Algoritma Kavramı | | | 4 | Algoritma Kavramı | | | 5 | Algoritma Analizi | | | 6 | Algoritma Analizi | | | 7 | Kaba Kuvvet Algoritmaları | | | 8 | Böl ve Fethet Yöntemi | | | 9 | Azalt ve Fethet Yöntemi | | | 10 | Dönüştür ve Fethet Yöntemi | | | 11 | Dinamik Programlama | | | 12 | Aç Gözlü Algoritmalar | | | 13 | Aç Gözlü Algoritmalar | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Öğretim elemanı ders notları.
2. Levitin, A. Introduction to the Design and Analysis of Algorithms. 3rd ed. Pearson International Edition
3. Cormen, Thomas H., Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, and Clifford Stein. Introduction to Algorithms. 2nd ed. MIT Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|