Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Fİ115 | İleri Kuantum Fiziği | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Görelilik ve kuantum fiziğinin temel kavramları ve bunların tek ve çok elektronlu atomların yapısına uygulamaları. Kuantum fiziğinin matematiksel temellerine giriş. Beşli fenomenleri ve büyüklük sırasını tahmin etme üzerine vurguyu öğrenmeyi amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Bünyamin ALIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kuantum mekaniğinin ne olduğunu ve uygulamalarını bilir. | 2 | Zamandan bağımsız Schrödringer denklemi ve uygulamalarını bilir. | 3 | Üç boyutta kuantum mekaniği hakkında bilgi edinir. | 4 | Varyasyon ilkesi, WKB yaklaşıklığı ve adiyabatik yaklaşımlar hakkında bilgi edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel rölativite teorisi, Kunatum mekaniğinin modern fiziğe uygulamaları, Kuantum mekanik teorinin ana postülatları, Schrödringer denklemi ve uygulamaları, Atomların kuantumlu yapısı, Açısal momentum operatörleri ve matrisler, Heisenberg matris mekaniği ve üç boyutta kuantum mekaniği konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dalga Fonksiyonu | Yok | Yok | 2 | Zamandan bağımsız Schrödringer Denklemi | Yok | Yok | 3 | Operatörler ve Dirac Notasyonu | Yok | Yok | 4 | Üç boyutta kuantum mekaniği | Yok | Yok | 5 | Özdeş parçacıklar | Yok | Yok | 6 | Kuantum İstatistiksel Mekaniği | Yok | Yok | 7 | Zamandan bağımsız tedirgeme teorisi | Yok | Yok | 8 | Arasınav | Yok | Yok | 9 | Katlı durumların tedirgeme teorisi | Yok | Yok | 10 | Varyasyon İlkesi | Yok | Yok | 11 | WKB yaklaşıklığı | Yok | Yok | 12 | Zamana bağlı tedirgeme teorisi | Yok | Yok | 13 | Işımanın salınması ve soğurulması | Yok | Yok | 14 | Adiyabatik yaklaşım | Yok | Yok | 15 | Kısmi dalga analizi, faz kaymaları ve born yaklaşımı | Yok | Yok | 16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
David J. Griffitths, Kuantum mekaniğine Giriş. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 3 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|