Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Fİ111 | Süperiletken Malzemeler I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Süperiletken malzemeler hakkında genel bilgi (süperiletken nedir, çeşitleri nelerdir, hangi kuram ve yasalara uyarlar, günümüz teknolojisindeki kullanım alanları) edinmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Özge ERDEM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Süperiletkenlerin iletim özelliklerini anlamış olmak | 2 | Süperiletkenlerin manyetik özelliklerini anlamış olmak | 3 | Manyetik kaldırma ve manyetik askı olgusu ve uygulamaları (hızlı tren) | 4 | Akı kuantumlanmasının anlamı ve sonuçları | 5 | Süperiletkenlerin uygulama alanları ile ilğili proje yapımı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
London Teorisi, BCS Teorisi, Tip I ve Tip II Süperiletkenler, Süperiletkenlerde AraHal, Kritik akım yoğunluğu, Kritik manyetik alan ve Üst Kritik Manyetik Alan, Cooper çiftleri, Koherens Uzunluğu ve Akı Kuantumu, Josephson Olayı, SQUID, Manyetik Alanda Josephson eklemler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletkenliğin Klasik yorumu | | | 2 | Süperiletkenlerin elektrik ve manyetik özellikleri | | | 3 | Süperiletkenlik durumunun termodinamiği | | | 4 | Süperiletkenlerde London elektrodinamizmi | | | 5 | Kritik durum, I. Ve II. Tür Süperiletkenlik | | | 6 | Vorteks durumu, Pinning | | | 7 | Süperiletkenliğin özeti | | | 8 | Ara Sınav Haftası | | | 9 | Ginzburg-Landau modeli | | | 10 | Kuantum Tünellemsi, Josephson kavşağı | | | 11 | SQUID temel bilgiler ve uygulamalar | | | 12 | Süperiletkenlerin Uygulama Alanları | | | 13 | Dönem Projesi | | | 14 | Dönem Projesi | | | 15 | Dönem Projesi | | | 16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Superconductivity-An introduction/Philippe ManginRémi Kahn
Handbook of Superconductivity/Edited by: Charles P. Poole, Jr.
Introduction to Superconductivity/ Michael Tinkham |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 20 | Derse Katılım | 1 | 5 | Laboratuvar | 1 | 20 | Deney | 1 | 10 | Proje Hazırlama | 1 | 20 | Makale Yazma | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | Proje Hazırlama | 1 | 30 | Proje Sunma | 1 | 25 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 10 | 5 | 50 |
Proje Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Makale Yazma | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | 3 | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | 4 | | | | 4 | | 3 | ÖÇ4 | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|