BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES164Sporda Yapay ZekaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere yapay zeka disiplini içerisindeki esas teknik ve metodolojiler hakkında bilgi sunmak ve öğrencilerin bu teknikleri Spor Bilimleri alanında etkili bir şekilde kullanma yetkinliğini kazanmalarını sağlamak ve Yapay ZekanınSpor Bilimlerinde meydana getirdiği değişiklikleri Bilimsel açıdan tartışmak ve yeni yaklaşımlar, bu alandaki uygulamalar ele alınacaktır..
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Yapay zeka alanındaki temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
2Yapay Zeka Teknolojilerinin Spor Alanında getirdiği güncel yaklaşımları edinir.
3Yapay zeka alanındaki temel yöntemleri kullanarak Spor Bilimleri alanında kullanım becerisi edinebilir
4Zeki yazılımlar geliştirme (yazılımlara zeka katma) yeteneği kazanır
5Yapay zekanın temel prensiplerini açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu derse katılım için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yapay zeka disiplini içerisindeki temel kavramlar ve yöntemler, yapay zeka aracılığıyla problemlerin çözümüne yönelik kullanılan teknikler, probleme özgü bilgileri kullanan ve kullanmayan arama stratejileri, yerel arama yöntemleri ve simüle edilmiş algoritmaları, meta-sezgisel algoritmalar, yapay sinir ağlarının temel ilkeleri, oyun problemleri ve bu bağlamda bu tekniklerin spor bilimleri alanında, performans ölçüm testlerinde kullanım alanları yönelik bilgi temsili ve mantıksal çıkarım yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders oryantasyonu tanıtımı
2Yapay zeka kavramına giriş
3Temel Kavramlar, Yapay Zeka tarihine giriş
4Yapay Zeka Teknikleri ile Problem Çözme ve Arama Algoritmalarındaki Güncel Yaklaşımlar
5Eğitim Alanlarında Yapay Zeka Uygulama Alanları
6Yapay Zeka Uygulama Programlarına Bakış
7Sporda Yapay Zeka Uygulama Alanları
8Ara Sınav- Vize
9Makine öğrenmesi algoritmaları
10Sporda Yapay Zeka İle Skor Tahmin Uygulaması
11AR kavramına giriş
12Sporda AR uygulamaları
13Öğrenci Proje Sunumları
14Genel Değerlendirme
15Yarıyıl sonu Sınavı- Final
16Yarıyıl sonu Sınavı- Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tegmark, M. (2019). Yaşam 3.0 Yapay Zekâ Çağında İnsan Olmak, çev. Ekin Can Göksoy. İstanbul: Pegasus Yayınları, 1 Russell, S. and Norvig, P. 2010. Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd edition. Pearson. Yılmaz, A. (2017). Yapay zekâ. İstanbul: Kodlab. Balkaya, E. (2021). Andrew McAfee ve Erik Brynjolfsson, Makine-Platform-Kitle: Dijital Geleceği Kucaklamak, İstanbul: Optimist Yayın Grubu, 2018, 423 s. Artificial Intelligence, Patrick H. Winston, Addison-Wesley, N. Öztürk, “Yapay Zeka Ders Notu”. P.H. Winston, “Artificial Intelligence”. K. Parsaye, M. Chignell, “Expert Systems for Experts”.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Soru-Yanıt4832
Bireysel Çalışma8540
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1233433
ÖÇ2222333
ÖÇ3343333
ÖÇ4233243
ÖÇ5323424
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek