BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES140Rekreasyon YönetimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; serbest zamanın toplumsal işlevini öğrenmek, değişen dünyada s. zamanın toplumla ilişkisini analiz etmek, modern toplumda iş ve serbest zaman dengesinin önemini görmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR.ÖĞRETİM.ÜYESİ Sermet TOKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Sosyoloji kavramlarını
2Zaman kullanımını ve tiplerini
3Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini
4Serbest zaman kuramlarını
5Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini
6Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri
7Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri
8Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bu dersin sonucunda öğrenci; Sosyoloji kavramlarını Zaman kullanımını ve tiplerini Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini Serbest zaman kuramlarını Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Serbest zamanların tarihsel gelişimi, zaman türleri, serbest zaman kuramları,
2Serbest zaman türleri, serbest zamanları düzenleyen kurumlar,
3Serbest zamanların toplumsal önemi ve işlevi, serbest zamanların sınıfsal boyutu,
4Kültürel, ekonomik ve toplumla ilişkisi, günümüzde serbest zaman etkinliklerinin tüketimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rojek, C. (2005) Leisure Theory Principles and Practice, Palgrave Mcmillan, Geat Britain Russell, R.V. (1996) Pastimes The Context of Contemporary Leisure, Brown&Benchmark, USA Critcher, C., Bramham, P., Tomlinson, A. (1995) Sociology of Leisure, A Reader, E&FN Spon, London Hill, j. (2002) Sport, Leisure and Culture in Twentieth-Century Britain, Palgrave. NewYork.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Derse Katılım14684
Uygulama/Pratik14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444444
ÖÇ2444444
ÖÇ3444444
ÖÇ4444555
ÖÇ5555555
ÖÇ6555555
ÖÇ7555555
ÖÇ8555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek