Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES140 | Rekreasyon Yönetimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; serbest zamanın toplumsal işlevini öğrenmek, değişen dünyada s. zamanın toplumla ilişkisini analiz etmek, modern toplumda iş ve serbest zaman dengesinin önemini görmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DR.ÖĞRETİM.ÜYESİ Sermet TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyoloji kavramlarını | 2 | Zaman kullanımını ve tiplerini | 3 | Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini | 4 | Serbest zaman kuramlarını | 5 | Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini | 6 | Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri | 7 | Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri | 8 | Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu dersin sonucunda öğrenci; Sosyoloji kavramlarını Zaman kullanımını ve tiplerini Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini Serbest zaman kuramlarını Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Serbest zamanların tarihsel gelişimi, zaman türleri, serbest zaman kuramları, | | | 2 | Serbest zaman türleri, serbest zamanları düzenleyen kurumlar, | | | 3 | Serbest zamanların toplumsal önemi ve işlevi, serbest zamanların sınıfsal boyutu, | | | 4 | Kültürel, ekonomik ve toplumla ilişkisi, günümüzde serbest zaman etkinliklerinin tüketimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rojek, C. (2005) Leisure Theory Principles and Practice, Palgrave Mcmillan, Geat Britain
Russell, R.V. (1996) Pastimes The Context of Contemporary Leisure, Brown&Benchmark, USA
Critcher, C., Bramham, P., Tomlinson, A. (1995) Sociology of Leisure, A Reader, E&FN Spon, London
Hill, j. (2002) Sport, Leisure and Culture in Twentieth-Century Britain, Palgrave. NewYork.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|