BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES122Sporda Etkili İletişim YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
însan ilişkilerinin yapışı ve önemini kavramalarım sağlamak,Kişiler arası etkileşimi çeşitli boyutlarıyla tanımalarım sağlamak,însan îlişkilerinde grupların rolünü kavramalarım sağlamak,İnsan ilişkilerinin gerçekleştiği ortamları ve bu ortamlardaki insan ilişkilerinin özelliklerim kavramalarım sağlamak.însan İlişkilerim düzenleyen kurum ve kurallar hakkında bilgi sahibi olmalarım sağlamak.İnsanların tutum ve tavırları, bunları etkileyen faktörleri kavramalarım sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1İletişimi ve insan ilişkileri becerilerini bilir.
2İletişimlerinde güven oluşturur.
3Etkili iletişim becerilerini kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
İletişim ve insan ilişkileri Kendini açma İletişimde güven oluşturma Kendini ifade etme (duygu ve düşünceler) Sözel olmayan iletişim ve sözel olmayan iletişim becerileri Iletişimde somutluk Etkin dinleme ve empati Çatışma çözme becerileri ve çatışma yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, İnsan İlişkilerinde Temel Koşul ve Kavramlar,
2İnsan ilişkilerinin Aşamaları
3Kendini açma Johari Penceresi, Uygun bir şekilde kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, Kendini saklama
4 Bağlanma, Güven oluşumu-güvenin dinamikleri
5İletişim Modeli ve İletişim Sürecinin Öğeler
6Sözel olmayan iletişim
7İletişim ve algılama, İletişimin düşünsel alt yapısı
8ARA SINAV
9Etkin dinleme becerisi
10Etkili geribildirim alma-verme İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi
11Empati
12Girişkenlik: Saldırgan-çekingen ve girişken davranışlar
13Çatışma çözme süreci
14İnsan ilişkilerinin doğasını, ele alınan becerileri değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Geçtan,E.(1987).İnsan Olmak. Remzi Kitabevi,İstanbul. Bilen, Mürrüvet. (2004). Sağlıklı İnsan İlişkileri, Anı Yayıncılık, Ankara. Cüceloğlu, Doğan. (2001). Yeniden İnsan İnsana, 26. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. Dökmen, Üstün (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Edit: Gürüz, Demet ve Temel, Ayşen. (2005). İletişime Yeni Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Edit:Uğur Demiray. (2007). Genel İletişim, PegemA Yayıncılık,Ankara. Ergin, Akif. (2008). Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yayıncılık, Ankara. Goleman, Daniel. (2002). Duygusal Zeka, Varlık Yayınları, İstanbul- Gökçe, Orhan. (2006). İletişim Bilimi, İnsan İlişkilerinin Anatomisi, Siyasal Kitabevi, Ankara. Gürüz, Demet ve Eğinli,Temel Ayşen. (2008). İletişim Becerileri Anlamak-Anlatmak-Anlaşmak, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Hogan, Kevin. (2007). Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? İkna Etmenin Psikolojisi, Pegasus Yayınları, İstanbul. - Işık, Metin. (2008). Genel ve Teknik İletişim, Eğitim Akademi Yayınları, Konya. - Karip, Emin. (2003). Çatışma Yönetimi, Pegem A Yayınları, Ankara. Tayfun, Recep. (2007).Etkili İletişim Ve Beden Dili, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Acar,B.,Acar,Z.(1995).Beden Dili,Remzi Kitabevi,İstanbul. Acar,N.V.(2008).İnsan İlişkileri ve İletişim,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara. Acar,N.V.(2008).Yeniden Terapötik İletişim /Kişiler Arası İlişkiler. Nobel,Ankara. -Dönmez,Ali.(Çev.Edit.)2009. Yakın İlişkiler Psikolojisi. Nobel,Ankara. Özer, K. A. (2001). İletişimsizlik Becerisi. Ankara: Sistem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Uygulama/Pratik14684
Tartışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1544445
ÖÇ2544334
ÖÇ3444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek