|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES122 | Sporda Etkili İletişim Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | însan ilişkilerinin yapışı ve önemini kavramalarım sağlamak,Kişiler arası etkileşimi çeşitli boyutlarıyla tanımalarım sağlamak,însan îlişkilerinde grupların rolünü kavramalarım sağlamak,İnsan ilişkilerinin gerçekleştiği ortamları ve bu ortamlardaki insan ilişkilerinin özelliklerim kavramalarım sağlamak.însan İlişkilerim düzenleyen kurum ve kurallar hakkında bilgi sahibi olmalarım sağlamak.İnsanların tutum ve tavırları, bunları etkileyen faktörleri kavramalarım sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişimi ve insan ilişkileri becerilerini bilir. | 2 | İletişimlerinde güven oluşturur. | 3 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | İletişim ve insan ilişkileri Kendini açma İletişimde güven oluşturma Kendini ifade etme (duygu ve düşünceler) Sözel olmayan iletişim ve sözel olmayan iletişim becerileri Iletişimde somutluk Etkin dinleme ve empati Çatışma çözme becerileri ve çatışma yönetimi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, İnsan İlişkilerinde Temel Koşul ve Kavramlar, | | | 2 | İnsan ilişkilerinin Aşamaları | | | 3 | Kendini açma Johari Penceresi, Uygun bir şekilde kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, Kendini saklama | | | 4 | Bağlanma, Güven oluşumu-güvenin dinamikleri | | | 5 | İletişim Modeli ve İletişim Sürecinin Öğeler | | | 6 | Sözel olmayan iletişim | | | 7 | İletişim ve algılama, İletişimin düşünsel alt yapısı | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Etkin dinleme becerisi | | | 10 | Etkili geribildirim alma-verme İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi | | | 11 | Empati | | | 12 | Girişkenlik: Saldırgan-çekingen ve girişken davranışlar | | | 13 | Çatışma çözme süreci | | | 14 | İnsan ilişkilerinin doğasını, ele alınan becerileri değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Geçtan,E.(1987).İnsan Olmak. Remzi Kitabevi,İstanbul. Bilen, Mürrüvet. (2004). Sağlıklı İnsan İlişkileri, Anı Yayıncılık, Ankara. Cüceloğlu, Doğan. (2001). Yeniden İnsan İnsana, 26. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. Dökmen, Üstün (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Edit: Gürüz, Demet ve Temel, Ayşen. (2005). İletişime Yeni Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Edit:Uğur Demiray. (2007). Genel İletişim, PegemA Yayıncılık,Ankara. Ergin, Akif. (2008). Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yayıncılık, Ankara. Goleman, Daniel. (2002). Duygusal Zeka, Varlık Yayınları, İstanbul- Gökçe, Orhan. (2006). İletişim Bilimi, İnsan İlişkilerinin Anatomisi, Siyasal Kitabevi, Ankara. Gürüz, Demet ve Eğinli,Temel Ayşen. (2008). İletişim Becerileri Anlamak-Anlatmak-Anlaşmak, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Hogan, Kevin. (2007). Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? İkna Etmenin Psikolojisi, Pegasus Yayınları, İstanbul. - Işık, Metin. (2008). Genel ve Teknik İletişim, Eğitim Akademi Yayınları, Konya. - Karip, Emin. (2003). Çatışma Yönetimi, Pegem A Yayınları, Ankara. Tayfun, Recep. (2007).Etkili İletişim Ve Beden Dili, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Acar,B.,Acar,Z.(1995).Beden Dili,Remzi Kitabevi,İstanbul. Acar,N.V.(2008).İnsan İlişkileri ve İletişim,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara. Acar,N.V.(2008).Yeniden Terapötik İletişim /Kişiler Arası İlişkiler. Nobel,Ankara. -Dönmez,Ali.(Çev.Edit.)2009. Yakın İlişkiler Psikolojisi. Nobel,Ankara. Özer, K. A. (2001). İletişimsizlik Becerisi. Ankara: Sistem Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 | Tartışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|