BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES120Spor PsikolojisiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere , spor ortamlarında insan davranışlarının nedenini anlama, sporcuların zihinsel süreçlerini ve davranışlarını anlama, analiz etme ve yönetme becerilerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mevlüt GÖNEN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, spor psikolojisi alanındaki temel zihinsel süreçleri (motivasyon, özgüven, dikkat, stres yönetimi vb.) anlar
2Öğrenciler, sporcuların performansını artırmak için kullanılan psikolojik stratejileri (motivasyonel, konsantrasyon, stres yönetimi, özgüven artırma vb.) uygulama becerisi kazanırlar.
3Öğrenciler, takım içi iletişim ve liderlik becerilerini geliştirir ve spor takımlarında etkili iletişim ve liderlik stratejilerini uygulama yetkinliği kazanırlar.
4Öğrenciler, sporcuların karşılaşabileceği bireysel ve grup psikolojik sorunları (performans kaygısı, motivasyon kaybı, takım içi çatışmalar vb.) tanıma ve çözme becerisi geliştirirler.
5Öğrenciler, sporcuların performansını değerlendirme yöntemlerini kullanır ve performans geliştirme planları oluşturma yetkinliği kazanırlar.
6Öğrenciler, spor psikolojisi alanındaki profesyonel ve etik standartlara uygun davranır ve psikolojik danışmanlık süreçlerini etik ilkeler çerçevesinde yönetirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; Sporcuların Performansını Artırmak, performansa etki eden psikolojik güçlükleri tanıma, anlama ve çözüm yollarını kavrama, Sporcular Arası İletişimi ve Takım Dinamiklerini anlama, Spor Psikolojisi Araştırmalarını ve Uygulamalarını İnceleme gibi konulara yer verilmektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor psikolojisinin tanımı ve önemi Spor psikolojisi alanında kullanılan temel kavramlar ve teorik yaklaşımlar
2Motivasyonun tanımı ve türleri Sporcularda motivasyonun önemi ve etkileri Motivasyonel stratejiler ve performansı artırma yöntemleri
3Dikkatin ve odaklanmanın tanımı Sporcularda dikkat ve odaklanmanın önemi ve etkileri Dikkati artırma ve odaklanmayı geliştirme teknikleri
4Özgüvenin tanımı ve bileşenleri Sporcularda özgüvenin önemi ve etkileri Özgüveni artırma stratejileri ve uygulamaları
5Stresin tanımı ve türleri Sporcularda stresin ve kaygının performansa etkileri Stres ve kaygı yönetimi stratejileri ve uygulamaları
6Grup dinamiklerinin temel prensipleri Takım çalışmasının önemi ve etkileri Takım içi ilişkileri geliştirme ve takım dinamiklerini yönetme stratejileri
7Konsantrasyonun tanımı ve önemi Sporcularda konsantrasyonun ve dikkatin performansa etkileri Konsantrasyonu artırma ve dikkat becerilerini geliştirme stratejileri
8Ara Sınav (Vize)
9İletişimin önemi ve temel prensipleri Takım içi iletişim ve liderlik Sporcular arası iletişimi geliştirme ve liderlik becerileri
10Zihinsel antrenmanın tanımı Sporcularda imajinasyonun ve mental antrenmanın önemi ve etkileri İmajinasyon ve mental antrenman teknikleri ve uygulamaları
11Sporcuların karşılaşabileceği psikolojik sorunlar ve zorluklar Psikolojik sorunların tanınması, değerlendirilmesi ve müdahale stratejileri Sporcularda psikolojik sağlık ve refahı destekleme yaklaşımları
12Performansın sürekli geliştirilmesi ve izlenmesi Performans değerlendirme yöntemleri ve araçları Performans geribildirimi ve gelişim planları oluşturma
13Spor psikolojisi araştırmalarının temel prensipleri Güncel araştırma yöntemleri ve bulguları Araştırmaların uygulamalara nasıl yansıtılabileceği
14Spor psikolojisi araştırmalarının geleceği ve yönleri Spor psikolojisi alanında yeni gelişmeler ve trendler Spor psikolojisi çalışmalarının gelecekteki uygulamalara etkisi ve önemi
15Genel Tekrar
16Yarıyıl sonu sınavı (Final)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"Foundations of Sport and Exercise Psychology" - Robert S. Weinberg, Daniel Gould "Sport Psychology: Concepts and Applications" - Richard H. Cox "Sport Psychology: A Complete Introduction" - John M. Duda, Mark H. Anshel "Applied Sport Psychology: Personal Growth to Peak Performance" - Jean M. Williams, Vikki Krane "The Psychology of Sport Injury and Rehabilitation" - Monna Arvinen-Barrow, Natalie Walker "Handbook of Sport Psychology" - Gershon Tenenbaum, Robert C. Eklund "Sport Psychology: From Theory to Practice" - Mark H. Anshel "The Sport Psych Handbook" - Shane Murphy "Understanding Sport Psychology: An Introduction to Theory and Practice" - John M. Silva, Diane E. Stevens "Sport Psychology: Contemporary Themes" - David Lavallee, John Kremer, Aidan Moran
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444444
ÖÇ2444444
ÖÇ3444 44
ÖÇ4444444
ÖÇ5455555
ÖÇ6555444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek