BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES118Sporda Toplam Kalite YönetimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; toplam kalite yönetimi kavramlarını spor endüstrisi içerisinde yer alan tüm organizasyonlarda etkin olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Eda ADATEPE
Öğrenme Çıktıları
1TKY kavramlarını anlamak
2Sporda TKY planlarını geliştirebilmek
3Kalite çemberlerini kurup geliştirebilmek
4Problem çözme tekniklerini uygulayabilmek
5Sporda toplam kalite alanındaki güncel yaklaşımları takip edebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplam kalite yönetimi tarihsel gelişimi, temel kavramlar, toplam kalite yönetimi amaç ve ilkeleri, toplam kalite yönetim unsurları, süreç yönetimi, kalite çemberi, problem çözme teknikleri, spor hizmetlerinde kalite ve spor örgütlerinde toplam kalite yönetim modelleri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalite kavramı, kaliteyi oluşturan temel faktörler, tky gelişim süreci
2Kalite öncüleri
3Japon işletme yönetimi
4TKY temel ilkeleri
5Kalite çemberleri
6Kalite çemberlerinde problem çözme teknikleri
7PSÇU, PUKO, KÇ çalışmalarında kullanılan formlar
8Ara sınav (vize)
9Kalite eğitimi
10TKY’de yöneticinin liderliği
11Sporda TKY
12Sporda TKY uygulama örnekleri
13TKY işletme örnekleri
14Ödül almış kalite makalelerinin değerlendirilmesi
15Dönem Projesi sunumu
16Yarıyıl sonu sınavı (Final) veya sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Biçer T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları. Beyaz Yayınları, Ankara. Çimen Z, Gürbüz B. (2007). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Alp Yayın Evi, Ankara. Efil İ. (2010). Toplam Kalite Yönetimi. Dora Yayınevi, Ankara. Küçük, O. (2016). Toplam Kalite Yönetimi - Sınırsız İyileşme EFQM Mükemmellik Modeli. Seçkin Yayıncılık, Ankara. Adatepe, E. (2023). Sürdürülebilir Etkinlik Yönetimi ve Spor. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14684
Makale Kritik Etme14114
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1544444
ÖÇ2444444
ÖÇ3444444
ÖÇ4444444
ÖÇ5444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek